• DazaC

    BF i slutet av november! Följas åt?

    Hejsan!
    Fick vårt efterlängtade plus idag och enligt beräkningar bör BF bli 26/11. Finns så mycket frågor som det skulle vara roligt att dela med andra. Är det någon mer omkring där som vill följas åt? :)

  • Svar på tråden BF i slutet av november! Följas åt?
  • DazaC

    Första barnet för oss båda här också. Ska ringa MVC i nästa vecka. :) Det är en spännande resa som börjat.

  • DazaC
    efg skrev 2015-03-22 10:43:55 följande:

    Hur går det för er? :) vad har ni för symptom? :)


    Här går det bara bra än så länge. :) Symtom för mig är att jag till och från får riktigt ordentlig molvärk i tjejmagen, som den riktigt jobbiga mensvärken jag kan ha de första två dagarna i vanliga fall. För mensvärken brukar jag ta Ipren men det vet jag att man absolut ska undvika nu så det får vara som det är. :P Utöver det har jag ömhet i bröst och bröstvårtor, är nog lite mer hungrig än vanligt och har sista dagarna varit mer trött på kvällen, sover bättre på natten än i vanliga fall så det är skönt. Inga nattliga toabesök än så länge *peppar peppar*. :D Hehe. Igår hade jag fått en mörk flytning och blev först lite rädd men sedan har det varit lugnt och vad jag förstår är det helt normalt och inget att oroa sig för. Hur går det för dig och er andra? Symtom?
  • DazaC

    Grattis till er allihopa och vad roligt att så många hänger på här! :) Det är roligt att läsa om hur det är för er :)

    Håller också med om att man oroar sig för missfall och bara väntar på att se blod på pappret men jag läste i någon annan tråd här på familjeliv att man faktiskt väntar barn och inte missfall så det är min inställning. Som någon redan nämnt, skulle det hända så beror det ju på att barnet inte mår bra av någon anledning och det finns inget att göra åt det i så fall. Jag är glad över att veta att maken och jag går ihop och kan få barn tillsammans i alla fall om det skulle ske.

    Vi ska försöka hålla graviditeten hemlig till efter V.12 men jag har berättat för min mamma eftersom vi står varandra så nära samt till en kollega. Svårt att veta hur man ska hålla det hemligt på jobbet dock, jobbar i vården och det kan vara svårt att undvika vissa patientgrupper utan att avslöja att man är gravid... Någon mer i samma situation?

  • DazaC

    Nu börjar vi bli ett gäng i tråden. Tänkte att det kunde vara roligt med en BF-lista där vi skriver signatur, BF, ålder samt antal barn sen innan osv på oss som vill följas åt. Kollade igenom tråden och skriver in de uppgifter jag hittade på samtliga i den ordning vi har BF, ni får gärna komplettera om er själva då jag inte hittade allt alternativt ta bort om ni inte vill stå med.

    {#emotions_dlg.flower}BF-lista {#emotions_dlg.flower}
    Sandra1992: BF 9/11, första barnet.
    Mellis93: BF 16/11, andra barnet och första för sambon.
    Bebisfeber 84: BF 17/11.
    Miette84: BF 17/11, första gemensamma barnet.
    Sandravanilj: BF 17/11, första barnet.
    jvd89: BF 23/11.
    Catand89: BF 25/11, andra barnet.
    DazaC: BF 26/11, 25 år, första barnet.
    efg: BF 28/11, första barnet.
    Tizzen: BF 28/11, son på 5 år.
    MelinaG: BF 29/11.
    Iljans: BF 30/11, andra barnet.
    äppelblomman: BF?, första barnet.

  • DazaC
    Iljans skrev 2015-03-23 16:37:48 följande:
    Gud vad bra det lät när man läste det, vi väntar ju faktiskt barn och inte missfall, för att det är såklart att det är så. Men när det gäller något så kärt så är man ju så rädd. Men jag försöker också bara tänka positivt, och precis som du, jag kan faktiskt bli gravid, det finns dom som inte kan få den chansen ens.
    Det tyckte jag också första gången jag läste det för det stämmer så bra. Jag vet, det finns någon där inne som man längtar efter att få träffa om ett antal månader och det vore hemskt om det helt plötsligt skulle ändras men jag vill helst inte ens tänka att det kan bli så utan fokusera på att det kommer gå bra vilket det säkert kommer att göra. Det är dumt att oroa sig för något som förhoppningsvis aldrig kommer att ske. Precis, känns underbart att veta att både jag och maken fungerar som vi ska :)
  • DazaC

    Denna molvärk alltså, någon som vet om det är okej att använde vetekudde på magen så här tidigt i graviditeten? Får för mig att det inte är särskilt bra...

  • DazaC
    catand89 skrev 2015-03-23 20:02:59 följande:
    Jag levde med vetekudde i flera veckor för att min växtvärk var i liknelse med missfalls-smärtor. Det hjälpte mig något enormt! När jag körde bil fick jag sätta på och stänga av rumpbörmen hela tiden för att lindra värken :p det blev inget fel på dottern som sitter och leker i soffan just nu :)
    efg skrev 2015-03-23 21:18:06 följande:

    Jag försökte googla de där med värme för ja har också kört vetekudden nu senaste dagarna spec för att kunna somna ibland. Och de verkar inte va nån fara för kroppen reglerar värmer så himla bra så de blir inte för varmt för bebisen. Jag har dock kört på att inte värma kudden allt för mycket och värma flera gånger istället :)


    Tack för svaren och tipsen, skönt att höra att det verkar vara ok. :) Börjar stundtals känna mig desperat för att molvärken/växtvärken blir så stark. Blir värre när jag sitter på vissa sätt och jag tror att det är värre på kvällen än under dagen. Är det något ni också märkt av?

  • DazaC

    Uppdaterar listan med er som kommit till och gjorde någon ändring då jag tänkte att vi kan stå i BF-ordning i listan så ser man tydligt om någon har BF samma dag osv.

    {#emotions_dlg.flower}BF-lista {#emotions_dlg.flower}
    Sandra1992: BF 9/11, första barnet.
    Mellis93: BF 16/11, andra barnet och första för sambon.
    Bebisfeber 84: BF 17/11.
    Miette84: BF 17/11, första gemensamma barnet.
    Sandravanilj: BF 17/11, första barnet.
    äppelblomman: BF 18/11, första barnet.
    jvd89: BF 20/11.
    fellanbellan: BF 21/11, andra barnet.
    Nina1980: BF 24/11.
    Catand89: BF 25/11, andra barnet.
    DazaC: BF 26/11, 25 år, första barnet.
    efg: BF 28/11, första barnet.
    Tizzen: BF 28/11, son på 5 år.
    MelinaG: BF 29/11.
    Iljans: BF 30/11, andra barnet.

  • DazaC

    Ringde barnmorskemottagningen idag och ska på första besöket 31/3 :) Passade på att fråga om vetekudden och hon sa att vetekudden är helt okej i alla skeden av graviditeten och den kan inte göra någon skada för bebis :) Även om jag litade på er så kändes det skönt att hon bekräftade detta när jag ändå ringde.

  • DazaC
    efg skrev 2015-03-24 08:12:56 följande:
    Ja jag upplever också att de är lite värre på kvällen. Mitt kommer verkligen å går när ja har ont så tycker ja verkligen att ja har ont, brukar hjälpa att gå och kissa (fast ja kissat 30 min tidigare) och sen värmekudde. Men när ja inte har ont så känner ja nästan inget, bara att de liksom är nåt annorlunda. :)
    Precis samma här, jag har ju inte heller ont i hela tiden. Känner av lite då och då men sen plötsligt får jag riktigt ont men det brukar hjälpa om jag ändrar ställning. Ska prova med vetekudden ikväll sen och se om det hjälper vilket jag tror att det kommer göra. :)
  • DazaC

    Återigen uppdaterad med nya uppgifter och alla nytillkomna är tillagda :)

    {#emotions_dlg.flower}BF-lista {#emotions_dlg.flower}
    aussies: BF 8/11
    Sandra1992: BF 9/11, första barnet.
    Mellis93: BF 16/11, andra barnet och första för sambon.
    Bebisfeber 84: BF 17/11, första barnet.
    Miette84: BF 17/11, första gemensamma barnet.
    Sandravanilj: BF 17/11, första barnet.
    äppelblomman: BF 18/11, första barnet.
    jvd89: BF 20/11.
    fellanbellan: BF 21/11, andra barnet.
    Nina1980: BF 24/11. första barnet.
    Catand89: BF 25/11, andra barnet.
    DazaC: BF 26/11, 25 år, första barnet.
    efg: BF 28/11, första barnet.
    Tizzen: BF 28/11, son på 5 år.
    MelinaG: BF 29/11.
    Knasen85: BF 29/11, första barnet.
    Iljans: BF 30/11, andra barnet.

  • DazaC

    Återigen uppdaterad med allt nytt :) Min tråd så får vara mitt ansvar att uppdatera :) Vi är 20 pers nu, riktigt roligt!

    {#emotions_dlg.flower}BF-lista {#emotions_dlg.flower}
    aussies: BF 8/11, första barnet.
    Sandra1992: BF 9/11, första barnet.
    Mellis93: BF 16/11, andra barnet och första för sambon.
    Bebisfeber 84: BF 17/11, första barnet.
    Miette84: BF 17/11, första gemensamma barnet.
    Sandravanilj: BF 17/11, första barnet.
    äppelblomman: BF 18/11, första barnet.
    jvd89: BF 20/11.
    fellanbellan: BF 21/11, andra barnet.
    Nina1980: BF 24/11. första barnet.
    Catand89: BF 25/11, andra barnet.
    DazaC: BF 26/11, 25 år, första barnet.
    efg: BF 28/11, första barnet.
    Tizzen: BF 28/11, son på 5 år.
    FriidaB: BF 28/11, första barnet.
    MelinaG: BF 29/11.
    Knasen85: BF 29/11, första barnet.
    Iljans: BF 30/11, andra barnet.
    shoreline: BF 27-30/11.
    Miela33: BF 30/11 eller 1/12, andra barnet.

  • DazaC

    När det gäller att berätta. Min mamma vet redan, vi står varandra så nära, och en kollega och en kompis har får veta men annars planerar vi att hålla tyst tills efter V.12. Får se hur det kommer att gå för det är så svårt att hålla tyst om något som man tänker på hela tiden och egentligen vill berätta för hela världen :P Kan bli tvungen att berätta på jobbet också med tanke på att jag jobbar i vården.

  • DazaC
    {#emotions_dlg.flower}BF-lista {#emotions_dlg.flower}
    aussies: BF 8/11, första barnet.
    Sandra1992: BF 9/11, första barnet.
    Mellis93: BF 16/11, andra barnet och första för sambon.
    Bebisfeber 84: BF 17/11, första barnet.
    Miette84: BF 17/11, första gemensamma barnet.
    Sandravanilj: BF 17/11, första barnet.
    äppelblomman: BF 18/11, första barnet.
    jvd89: BF 20/11.
    fellanbellan: BF 21/11, andra barnet.
    Lutetzia: BF 21/11.
    Nina1980: BF 24/11. första barnet.
    Catand89: BF 25/11, andra barnet.
    DazaC: BF 26/11, 25 år, första barnet.
    efg: BF 28/11, första barnet.
    Tizzen: BF 28/11, son på 5 år.
    FriidaB: BF 28/11, första barnet.
    MelinaG: BF 29/11.
    Knasen85: BF 29/11, första barnet.
    Iljans: BF 30/11, andra barnet.
    shoreline: BF 27-30/11.
    Miela33: BF 30/11 eller 1/12, andra barnet.
  • DazaC

    Heej alla!
    Roligt att alla som skrivit senaste inläggen har BF 26/11, är samma här. Bor i Närke och här får alla möjlighet att göra KUB men man får själv ta kontakt med sjukhuset. Dock har vi valt att inte göra det.

    Känner att jag varit otroligt dålig på att skriva i min egen tråd och uppdatera BF-listan men ska försöka göra det så småningom, har besvärats av en hel del trötthet så har inte riktigt orkat hänga med här och svara även om jag läst allt.

    Hur är det med alla? Hur mår ni? Skulle vara roligt att höra om hur ni har det! :)

    Berättar lite om hur jag själv mår om någon är intresserad :P Sista dagarna har illamåendet försvunnit nästan helt vilket är väldigt skönt. Får hoppas det håller sig undan framöver. Tack och lov har jag inte kräkts en enda gång så jag har haft tur. Är ju i vecka 11+4 så vad jag förstår är det normalt att illamåendet försvinner någonstans nu? Är det så för er andra också? För övrigt är magen full med luft som yttrar sig i mindre trevliga symtom men det får man väl stå ut med :P och att sova är inte helt fel det heller. Skulle vilja röra mer på mig men har inte haft ork för det men den kommer kanske tillbaka snart. Hungrig är jag ofta men nu kan jag njuta lite mer av maten när illamåendet börjat lägga sig, får se om jag kan börja äta fisk igen...

    Hoppas det är bra med alla! :)

  • DazaC
    frida1991 skrev 2015-05-12 13:38:11 följande:

    Jag går in i v.12 på torsdag och bf blir 26 november.


    Håller med efg, om du har BF 26/11 så borde du vara i vecka 11+4 idag och gå in i vecka 13 på fredag istället för vecka 12 på torsdag. I så fall är du längre gången än du tror :)
Svar på tråden BF i slutet av november! Följas åt?