Inlägg från: Anonym (Samma situation) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma situation)

abort? 4:e barnet..

Hej. Jag sitter i precis samma sits med precis samma tankar. Vill bara gråta. Vi ville verkligen ha ett syskon tätt inpå vårt tredje barn, jag blev gravid i januari när hon var 9 månader men fick missfall. Efter det bestämde vi att vi var nöjda med våra tre barn och jag började äta p-piller. Men alla gravidsymtom blev starkare och mensen uteblev så jag sökte på Gyn och det visar sig att jag är gravid nu i vecka 6. Vi har dragit igång husbygge och planerade in en resa till september. Jag bestämde tid för konsultation till att äntligen operera bort min överskottshud på magen och känner verkligen inte att jag vill eller kan behålla detta barn. Vår förra föddes prematur och jag tror som du att det var någon slags impuls att planera förra graviditeten för att få göra en ny felfri graviditet. Men mitt hjärta säger ändå att jag inte kan ta bort detta lilla växande liv. Förlåt att jag skriver så mycket, hoppas ni finner en lösning. Jag känner mig så vilse :(

• Anonym (Samma situation)
    Anonym (Ts) skrev 2015-04-06 08:18:57 följande:

Vilket beslut har ni tagit? Vi behåller detta barn o min man ska ta över föräldraledighet efter 4 månader.

Vi har bestämt oss för att behålla nu också, efter mycket grubblande så tror vi att detta kan bli riktigt bra, jag ska också få gå tillbaka till jobbet efter några månader iallafall på 50% det känns bra nu vårt beslut :)
Svar på tråden abort? 4:e barnet..