Inlägg från: hallonlakrits1 |Visa alla inlägg
  • hallonlakrits1

Kläder till bebis som föds i juli??

Hej! Jag väntar mitt första barn 5 juli. :) Har också funderat i dessa banor. Men det är ju som sagt Sverige, som likväl kan vara blåsigt och inte alls särskilt varmt i juli, så det bästa är nog att kombinera t.ex. både kortärmat med långärmat. Visar det sig bli en väldigt varm sommar kan långärmat klart ändå behövas vissa tidpunkter, liksom både kallare och varmare filt.

Vi har gjort lite klädinköp (och även fått från familj) hittills som består av lite gott och blandat helt enkelt. :) Senast en riktigt somrig kortärmad body från H&M:s ekologiska sortiment. På inköpslistan står också ett gäng till babyfiltar av varierande tjocklek. Vad kul det är med dessa inköp och planering till något så fantastiskt :)

• hallonlakrits1
    thieese skrev 2015-03-23 11:34:17 följande:
    Hej, vad kul, grattis! Då har vi bara två dagar mellan våra :) vet ni om det blir en flicka eller pojke..?

Skönt att höra att det är fler än jag som har dessa funderingar. Tycker också att det är superkul att handla och förbereda, och när man som jag är sjukskriven på halvtid så finns det mycket tid framför datorn ;D dock är det lite svårt att hitta fina pojkkläder tycker jag, mycket är samma samma hela tiden. Men gillar Newbie märket (som alla andra? :P), Åhléns babykläder och basgrejer från H&M.
    Ja, skoj, grattis själv!! Vi har fått reda på att det är en pojke :) antar det är en pojke som ni väntar ni också?

Visst är det superkul. Vi har samlat på oss lite kläder av varje, som ifrån H&M:s ekologiska babysortiment (där kan man hitta väldigt gulliga och fina grejer tycker jag), Newbie (poppis här med;)), Polarn och Pyret, Småfolk, Mini rodino och Ej sikke lej. Föredrar ekologiska babykläder. Angående filtar så bara älskar jag Klippans filtar, helt underbara! En sådan har vi hittills. Skulle lätt kunna ha några fler från Klippan, men kostar en del gör det också. Fler filtar behövs :) några rekommendationer?

Ska spana in oiidesign.se och de andra, tack för tipsen. Här är några länkar till smått och gott kul: www.rekolek.se/ www.medvetenmini.se/sv/
  • hallonlakrits1
    pingvin88 skrev 2015-03-25 17:46:33 följande:
    Om nån av er här redan köpt bodys utan omlott så vill jag bara lugna er att det problemet har inte alla. Jag hade ett par omlott bara och tyckte minst lika bra om de andra. Inga problem alls med bebisen på nåt vis. Det varierar nog.

Som sagt bara lite lugnande ord. Alla bebisar och föräldrar är olika.
    Skönt med lite lugnande ord som sagt Tungan ute Vi har lite av varje i klädväg till kommande bebisen, både omlott och utan omlott. Vi har sagt det att vi försöker vänja bebisen och se om det går bra med annat än endast omlott. Försöka går ju! Det hade ju knappast heller sålts så mycket babyplagg utan omlott om det var jätteopraktiska plagg överlag.
  • hallonlakrits1
    thieese skrev 2015-03-24 21:28:40 följande:
    Vad roligt! Ja vi väntar också en pojke :)

Håller med dig, ekologiskt känns bäst synd att det blir lite dyrt bara. Någon klippan filt har vi inte skaffat än men håller med de är ju såå fina! Jag är på jakt efter en tunnare flanellfilt (gärna en vit med röda hjärtan eller gul med vita hjärtan) har sett sådana förut men nu minns jag ej vart. Jag hade själv en sådan som favorit när jag var liten så jag tycker det vore lite kul att hitta just en sådan till lillen :) annars har vi köpt en riktigt mjuk mysfilt från Kappahl sedan har min mamma virkat en jättefin filt vilket känns kul. Om man är ute efter tunna "fladdriga" bomullsfiltar så har Elodie Details fina tycker jag, gillar deras mönster med luftballonger mm :)

Hoppas du hittade något fint på Oiidesign, jag gillade medvetenmini sidan :) några andra sidor jag gillar med ekologiska kläder och leksaker är laplandecostore.se , ekotjusigt.se och littlebloom.se.
    Ibland behöver eko dock inte vara dyrt alls, både t.ex. Kappahl och H&M kör med det. Glad Tycker att de dyraste plaggen är de som man kan beställa över nätet på alla dessa fina sidor. Begagnat kan vara jättebra det också om det är väldigt tvättat, inte allra minst miljövänligt. Vi har haft turen att få en hel del plagg också av förväntansfull familj, å mer lär det säkert bli, hihi Glad

Kikade in Elodie Details filtar, jättefina! Gillar att det är Öko-tex certifierad bomull med.

• hallonlakrits1

Kan tipsa alla som är ute efter lite svalare sommarplagg till babyn att det nu finns fina shorts till den nyfödda på H&M. Börjar komma mer sommarkläder nu.

• hallonlakrits1
    thieese skrev 2015-04-23 20:51:30 följande:
    Ja nu börjar det bli roligt för nu börjar "rätt" sorts kläder komma i butikerna: Nu är bara frågan hur mycket man behöver av allt och i vilka storlekar Skrattande alltid är det något man undrar! Men det är ju det som är det charmiga med att bli mamma för första gången också Flört
    Haha ja, och jag tänker som så att är det plagg som inte kommer till god användning är det bara att spara (för ev. nästkommande barn)/sälja/skänka till välgörenhet. Spara tror jag på :)
    Vi har satsat på både lättare sommarplagg men även hellånga, för som sagt man vet ju verkligen aldrig med vädret i Sverige...
Svar på tråden Kläder till bebis som föds i juli??