thieese skrev 2015-03-22 15:40:19 följande:
Tack så mycket för era svar! :)
Vi vet också att vi väntar en kille och jag tänker att det är svårt att veta hur mycket man ska ha av allt också.. men det visar sig väl i takt med hur man vet hur sommarvädret blir. För det går ju inte att planera.
Men som någon skrev så har jag tidigare hört från MVC/BVC att man alltid ska ha heltäckande kläder på små bebisar även om det är sommar och varmt? Vet inte om det stämmer? Tycker alla säger att man ska klä på dom så mycket, typ alltid ha en liten mössa på om man är ute, gärna små tunna saker på händerna så dom inte river sig osv men det kanske är sådant man ska frångå om de föds mitt i sommaren..
Kommer bli trixigt att avgöra så man inte klär på det lilla livet för mycket eller för lite. Att man själv tycker det är dövarmt behöver ju inte betyda att lilla bebisen tycker det för dom har ju svårare att hålla temperaturen.
Jo som sagt, de säger att det ska vara heltäckande oavsett temperatur, även i skuggan. Men då får de lätt värmeutslag som min fick. Då kunde man knappt hålla i bebisen för allt som var varmt (våra händer exempelvis) gjorde allt ännu värre. Bebisen skrek och mådde inte alls bra av det. Så är det för varmt så klä av. Då får man strunta i vad BVC säger.
Känn på bebisen med jämna mellanrum istället och klä av och på. Köp lite av varje. Både kort och långärmat. Bara blöja och en skön filt kan vara lagom ibland.