Inlägg från: Anonym (j) |Visa alla inlägg
  • Anonym (j)

SNÄLLA HJÄLP!!!!! behöver verkligen hjälp

Tack för ett bra svar!! Uppskattas!

Vi har ju pratat jättemycket om framtiden, vi vill köpa oss ett eget hus, ha våra jobb och barn och allt, men just nu är det så långt borta det bara går. Inga pengar, inga jobb. Söker varje dag!

Jag tycker inte han gör så mycket egentligen, han pratar så mycket men händer så lite. Visst han går till en arbetscoacher (mest för att få pengar från af)

Det är svårt att säga vilken person han kommer att bli, alltså den han är nu, är en lat "man" när det kommer till saker man MÅSTE göra och då menar jag allt inom hemmet, han lägger all sin tid på gym och att spela! Utan att överdriva! Man kan inte ens få någon tid med honom knappt för när han äter, då är det hans program som gäller. Jag börjar

Tröttna riktigt mycket för jag känner mig verkligen ensam som får sitta själv i vardagsrummet (pappa jobbar mycket)

Ramborg skrev 2015-03-21 08:24:30 följande:

Testa att tänka på det från en lite annan vinkel.

Ok, just nu funkar livet (om än inte särskilt bra för dig och din pappa). Det finns pengar, bostad, skjuts, tv-spel, internetanslutning osv.

Men om det ska vara ni hela livet. Vart siktar ni? Vart vill ni tillsammans och vad gör ni för att komma dit?

Du har en depression och du måste fokusera på att bli bättre från den för att ert gemensamma vuxenliv ska kunna börja.

Han då? Vad gör han för att ta er ur situationen? Jag menar, ni är uppenbarligen vuxna. Han inser säkert att ni inte kan bo med din pappa i evighet. Oavsett om vardagen med pappan hade fungerat supersmidigt.

Det man söker hos en livskamrat är mer än romantik. Om han är lat och oengagerad nu så lär det inte bli bättre om tio år. Titta med vuxna ögon på denne unge man. Vad säger hans beteende om hans karaktär? Vilken typ av vuxen håller han på att utvecklas till?

Är det en bra pappa till dina framtida barn? Är det en pålitlig partner som du kan dela livets svårigheter med?

Svar på tråden SNÄLLA HJÄLP!!!!! behöver verkligen hjälp