• Lotten 66

Lanzarote

Ska boka resa och åka i mitten av april och det lutar åt Lanzarote. Tar gärna emot tips om hotell och ort. Med och utan mat eller all inklusive. Det måste ligga centralt och nära strand. Inte backigt eller svårt  att gå. Har hört att det är väldigt mycket katter där...stämmer det?
    Tackar på förhand :)

• Svar på tråden Lanzarote
  • lilly

Var på Lanzarote i april-14. Tror hotellet hette Beatriz Playa något. Låg nära flygplatsen men stördes inte av flygplanen. En fin ö med helt ok väder, vi var där  som sagt i April och det var bara mulet en dag. Hotellet vi bodde på hade fin service- bra och god mat men sängarna var otroligt hårda! Läste på tripadvisor sen att fler hade anmärkt på det. Jag delade rum med mina föräldrar så de sov i de riktiga sängarna och jag i bäddsoffan, min bäddsoffa var skönare än sängen. Där vi bodde fanns det en liten marknad en bit bort, de mesta är prissatt så man behöver inte pruta, på en de ställen kunde de lite svenska med :). Stranden på hotellet var dock inte att rekommendera, ingen låg där och det hade en anledning. Stranden var helt stenig och vattnet äckligt. En jättefin strandpromenad däremot.

Så mitt tips- Beatriz Playa Hotel (något)- + bra mat, trevlig personal, närhet till andra pubar och affärer. - hårda sängar, ingen höjdarstrand. Dessutom saknade hotellet tak (när man gick utanför dörren i de offentliga utrymmena på väg till restaurang, reception m.m.) och fågelj*vlarna började sjunga högt kl 6 på morgonen.

• SVejsan

Märkte inte av överdrivet med katter...

Två styckenLägenhetshotell  i Puerto del Carmen.... Och ett Hotell..

Rocas Blancas vid stranden, mitt på strandpromenaden eller Lanzaplaya,  (Lancaplaya ligger så det är lätt lutning relativt nära strandpromenaden, men inte brant eller långt bort).
     Fritidsresor har båda.

Hittar du hotell Fariones (kanske hos Apollo så är det bra också (ej lägenheter)

TIPS: kolla kartorna hos Fritidsresors hemsida med google streetview så får du en uppfattning var hotellen ligger och hur det ser ut med avseende på lutningar......

Bodde för några år sedan på Lanzaplaya. Lugnt men centralt!

Mycket restauranger som är vettigt prissatta och med bra mat längs med strandpromenaden. Varit till PdC flera gånger men bott på Cinco Plazas då, men då är man uppe i en backe...

Någon/några km bort ligger Biosphera , som är ett trevligt shoppingcentra men dit är det backe upp.

Undvik och bo nära flygplatsen, Matgorda eller Pocillas stränderna är väl nära...

• londonkarin

Hej! Jag älskar Lanzarote. Den bästa av Kanarieöarna enligt mig! Vi hyrde en villa i Playa Blanca. Super mysigt! Att hyra villa med egen pool tycker vi alltid är det bästa alternativet.

Några större mängder kissemissar såg vi inte :)

Ha så trevligt.

• Lotten 66

Tack för era svar. Resa är bokad och det blev hotell Izaro . Tror vi kommer bli väldigt nöjda...det lät bra :)

Svar på tråden Lanzarote