Var på Lanzarote i april-14. Tror hotellet hette Beatriz Playa något. Låg nära flygplatsen men stördes inte av flygplanen. En fin ö med helt ok väder, vi var där som sagt i April och det var bara mulet en dag. Hotellet vi bodde på hade fin service- bra och god mat men sängarna var otroligt hårda! Läste på tripadvisor sen att fler hade anmärkt på det. Jag delade rum med mina föräldrar så de sov i de riktiga sängarna och jag i bäddsoffan, min bäddsoffa var skönare än sängen. Där vi bodde fanns det en liten marknad en bit bort, de mesta är prissatt så man behöver inte pruta, på en de ställen kunde de lite svenska med :). Stranden på hotellet var dock inte att rekommendera, ingen låg där och det hade en anledning. Stranden var helt stenig och vattnet äckligt. En jättefin strandpromenad däremot.
Så mitt tips- Beatriz Playa Hotel (något)- + bra mat, trevlig personal, närhet till andra pubar och affärer. - hårda sängar, ingen höjdarstrand. Dessutom saknade hotellet tak (när man gick utanför dörren i de offentliga utrymmena på väg till restaurang, reception m.m.) och fågelj*vlarna började sjunga högt kl 6 på morgonen.