Inlägg från: anna2016 |Visa alla inlägg
  • anna2016

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2016-04-09 23:01:15 följande:
    Det har inte varit något Agenda sedan regeringen, tidigare i veckan, offentliggjorde några mindre förändringar (lättnader) av flyktingpolitiken och av den anledningen så bör ingen ha förtroende för vad du skriver här i tråden.
    Det var två olika saker :

1) Han lättade på regelverket

2) Han satt i Agenda och sa att han hade hört talas om folkets ORO, men att han inte förstod varför det är ORO i landet.

Sedan gick det ytterligare några dagar och så kom ytterligare info om alla dessa IS-krigare i Sverige. Nu verkar ju till och med Mona Sahlin blivit orolig...kan hon blivit rasistisk helt plötsligt ?

Jag tycker man ska ha en artig ton mot varandra. Så jag kommenterar inte ifall folk kan ha förtroende för dina tusentals kommentarer..
  • anna2016
    Världsmedborgare skrev 2016-04-10 10:00:06 följande:
    Vi kan i vart fall konstatera att Sverige just nu går bättre än på många många årtionden, inte ens oppositionen hittar nåt vettigt att klaga på, mest bara futtigheter som ingen fäster nåt större avseende vid.
    Och det i en tid som knappast kan sägas vara gynsam för svensk ekonomi, det finns ö.h.t inget draglok i världsekonomin som gynnar Sverige, ändå går Sverige nu så bra att vi skapar rubriker runt om i Världen.

Och givetvis ska vi nu glädjas åt Sveriges otroliga ekonomiska framgångar, och göra allt för att det possitiva ska bestå så länge som möjligt.
    För efter en sån här stor uppgång i tillväxten kommer alltid en nedgång, eller i vart fall, en mer normal utveckling av ekonomin.
    Visst skapar Sverige rubriker i världen, du har rätt. Det är ju i många länder vi blir hånade för vår naiva invandringspolitik.

Jag tror oppositionen och folk i allmänhet aldrig har varit så missnöjda med politiken som nu. En jättemajoritet är för att skicka hem emigranterna men just nu är demokratin satt ur spel.

Ett nyval skulle behöva omgående !
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?