Har du förtroende för regeringen?
Inte det minsta. Jag har aldrig haft så lågt förtroende för en regering.
Inte det minsta. Jag har aldrig haft så lågt förtroende för en regering.
2:46 i klippet frågar reportern om det där med ROT inte var ett vallöfte.
Statsminister Stefan Löfven svarar: "Det spelar ingen roll". Japp. Så säger han faktiskt.
Före valet lovade Socialdemokraterna att inte röra ROT-avdraget. Det behövdes "för att arbetslösheten är så pass hög".
Nu sviker man sina löften. Vilket blir nästa?
Blommans gamla låt är högaktuell
Löften, kan ingen jävel ge dom löften, jag har väl aldrig sett ett värre rövarband. Snart så måste vi försöka, få dom där å sluta stöka, eller tjacka spikskor och listigt dra iväg.
Löften, kan ingen jävel ge dom löften, jag har väl aldrig sett ett värre rövarband, Visst är det skit me vår regering, snacka me dom där, är ju knappt nån mening, så jag tjackar spikskor och listigt drar iväg.
Tycker en sådan sak som totalt avskaffad RUT för läxhjälp säger väldigt mycket om regeringen. Det är en sådan sak som faktiskt höjer de genomsnittliga studieresultaten då vissa elever som behöver läxhjälp får det. De som inte får läxhjälp skadas samtidigt inte av det. Ändå ska det bort, och då enbart med rättviseskäl som argument med effekten att skolbarnen i snitt då blir lite sämre.
Vad blir nästa steg? Att förbjuda akademikerföräldrar att hjälpa sina barn med skolan då de barnen får en fördel över barn som har föräldrar utan gymnasiekompetens?