Inlägg från: nattuw |Visa alla inlägg
  • nattuw

Har du förtroende för regeringen?

Padirac skrev 2018-03-09 19:38:20 följande:
    Ok, så du tycker att S politik med att begränsa flyktingmottagningen inte är pragmatisk - för det är deras fel att Alliansen och MP fattade en migrationspolitisk överenskommelse 2011? 

Du tror inte att dina tankar om S inflytande är grandiosare än de mest extrema S-anhängarnas uppfattning om sitt parti  Tomte
    nattuw skrev 2018-03-09 18:12:36 följande:
    ...
    Det märks att det börjar gå mot valtider. Den socialdemokratiska propagandamaskinen har börjat arbeta för att neutralisera flyktingfrågan. Först stängs gränserna. Sedan börjar arbetet med att vältra över ansvaret för det hela på någon annan. Det tredje steget torde bli att försöka tona ner flyktingfrågan helt och hållet.
    Jo, valrörelsen inför 2018 startade de hösten 2015 , eller 2011 var det väl då S såg till att Alliansen fick lov att komma överens med MP om migrationspolitiken  - vilka jävla fegisar S är som inte kan stå för att det är de som sett till att alliansen och MP fick lov att göra upp.. Tomte

Får man säga att det hela verkar en smula övertänkt  Drömmer

Av det jag läst under dagen var det inte en lögn av SL eller MA att säga att de ärvt migrationspolitiken av föregående regering

Och här kom bekräftelsen.
  • nattuw

Nordkoreas utrikesminister besöker Sverige ( www.dn.se/nyheter/varlden/nordkoreas-utrikesminister-besoker-sverige-inom-kort/ ). Medan Israel, åtminstone tidigare, visat en betydligt kyligare inställning ( www.svd.se/israels-syrliga-svar-till-margot-wallstrom ).

Det är nog gott och väl att regeringen kan samtala med diktaturer som Nordkorea. Synd bara att regeringen inte lyckats upprätthålla samma goda kontakter med demokratin Israel. Nåja regeringen har väl sina egna skäl för den prioriteringen.

Vi kan iallafall glädja oss åt att Trump och Löfven tycks vara på samma våglängd och gå väl ihop ( www.expressen.se/nyheter/lofven-besoker-vita-huset-efter-trumps-staltull-utspel/ ).

• nattuw
    KillBill skrev 2018-03-11 12:20:08 följande:
    För övrigt så har USA tidigare tackat Sverige för hjälp i Nordkorea och det är väl bra om vi kan hjälpa till ytterligare en gång. 
    Ja det är alldeles utmärkt att regeringen har goda kontakter med både Nordkorea och Trump.
    KillBill skrev 2018-03-11 12:20:08 följande:
    Sverige har en ambassad i Israel och Israel är  välkommen till Sverige när som helst.
    Synd bara att det motsatta inte gäller efter Wallströms trampande i klaveret.
  • nattuw
    Padirac skrev 2018-03-18 22:49:41 följande:
    Självklart är det massa sanning i det din vän upplever - men att tro att ens egna upplevelser är allmängiltiga och universella är ett felslut - det förstår vem som helst.
    Padirac skrev 2018-03-18 21:29:48 följande:
    Men du Gabbe, jag växte upp och bodde i dessa områden till jag var 30 - det du säger är en direkt lögn och du har inget att backa upp det med.
    Hur var det nu, är dina upplevelser ett felslut eller gäller det bara andras upplevelser?
  • nattuw
    nihka skrev 2018-03-22 02:02:27 följande:
    Ja jag frågade DIG hur alla dessa ypperliga kirurger som räddar livet på så många fler skottskadade än förr går ihop med bilden av ett "kollapsat samhälle". För du är väl medveten om att en sådan bild gärna sprids av mörka krafter. Hur tycker du att det går ihop?
    Att vissa delar av akutkirurgin fungerar innebär inte med automatik att samhället är på väg åt rätt håll.
  • nattuw
    Tom Araya skrev 2018-03-22 12:48:57 följande:

Ygeman känner sig orättvist behandlad och göra comeback, blivit erbjuden en plats i regeringen om s kommer att sitta i den.

Det var väntat. En tid i karantän så att den stora massan hinner glömma och sedan tillbaka in i gemenskapen. Det som möjligen kan sätta käppar i hjulet är en intern maktstrid där Ygeman hamnar på den förlorande sidan.
  • nattuw
    Harry H skrev 2018-03-25 21:43:09 följande:
    Hoppsan. Får man flika in att alla människor är likamycket värda?
    Jo men du får betänka att för att räknas som människa så måste man först ha rätt åsikter och sedan även leva ett icke klandervärt liv.
  • nattuw
    Padirac skrev 2018-03-25 23:55:59 följande:
    Vilka värderingar saknar du i mainstream media?
    Jag skulle gärna sett att till exempel nyliberalismen fick lite mer utrymme. Inte för att jag är någon varm anhängare av nyliberalismen utan för att motsättningar tvingar människor att reflektera över sina egna förutfattade meningar och därmed växa som människor. Givet då att de har ett intresse av att först sin omvärld och inte bara vill få sina förutfattade meningar bekräftade.
  • nattuw
    Abegayle70 skrev 2018-04-07 14:39:18 följande:

Jag vet inte om detta inlägg hamnar i rätt kategori, men...

Jag läste till min förskräckelse att nazisterna i nmr återigen fått tillstånd att demonstrera, dessutom på 1 Maj.

Ska polis och myndigheter aldrig lära sig att det bara kommer kaos ur deras så kallade demonstrationer?

Sätt ner foten någon gång. Det här är hets mot folkgrupp, det begriper varenda sunt tänkande människa.

Demokratins baksida. Även de vars åsikter man inte delar har rätt till sina åsikter och en lika behandling.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?