Rataxes skrev 2016-08-14 13:39:03 följande:
Hon var ju ganska obekväm för de andra brödsåssarna, var mot religiösa friskolor bl.a.
Även obekväm för det muslimska communityt: "Hade hon varit mindre integrerad så hade hon haft jobbet kvar" var en kommentar därifrån.
Och varför höll Löfvén handen på Bostadsislamisten när han fick respass, men inte Gymnasieministern (varför fick hon inte posten som utbildningsminister istället för den inkompetente Fridolin?)
Hon skulle alltså vara någon slags anti-islamist-minister?
Jag vet inte det jag. Det är inte direkt en mängd trådar och sidor som dyker upp när man googlar efter vad hon gjort och vad hon sagt om exempelvis ismalmismen.
Det hon verkar ha sagt är att hon vill se klassanalyser istället för identitetspolitik.
Jag tror att hon mest dunkar huvudet i väggen nu fr att hon sumpat jobbet och lönen och satt sig själv i karantän ett antal år framöver.
Det blev ingen spikrak väg till att bli en ny Anna Lind eller en ny Mona Sahlin eller en ny Ulrika Messing.
--
Vad Kaplan har/hade för hållhake kan man ju fundera över men en vanlig maktutövning är väl en hyfsad gissning?
Löfven är beroende av MP. Ett MP som i sin tur verkar styras (ha styrts?) av islamister. Kaplan verkar ha varit drivande bland alla MP:s islamister.
Nåt sånt.
Något för pressen att gräva i.