Världsmedborgare skrev 2016-07-04 09:46:10 följande:
Förnekelse och lögnen är tokhögerns ledstjärna, så din kommentar understryker enbart det jag påstår.
F.ö tror jag de flesta idag är så pålästa och har tagit till sig den information om hur tokhögern är organiserad, vilka mål dom har, och hur dom jobbar.
Varför det inte framkommer värst mycket är helt i sin ordning, det ska inte framkomma något, eftersom den här typen av utredningar sköts av SÄPO, Säk m.fl och inte Polisen, eftersom det är långt mer än vanlig kriminalitet det handlar om, d.v.s säkerhetsfrågor, och hur dom sköts får vi veta väldigt lite om.
Så Polisen tar hand om den konkreta kriminaliteten och de gärningsmän som ev infångas, men i övrigt är det en säkerhetspolitisk fråga, och då är det stopp med info till allmänheten, något du säkert vet.
Veta får vi ev veta senare, ungefär på det vis som framkom under 90-talet där dryga 100-talet högerextremister avslöjades ligga bakom mordbränderna vid den tiden.
Att det hela tiden talas om de kopplingar jag hävdar finns, det kan du knappast ha missat, det är ju vad som sägs mest dagligen på var och varannan int-nyhetskanal.
Häng inte upp det på enbart sexbrott, det är långt mer komplext än så, där målet är att hela tiden ge invandrarna/flyktingarna skulden för all skit som händer, för tokhögerna alltså.
För Daesh/Is är det en fråga om att bekämpa sin fiende, den som tagit sin tillflykt hit, och för den organiserade brottsligheten, att skapa manöverutrymme.
Så man har ett slags ömsesidigt beroende men olika mål, men där man drar nytta av varandra.
---------------------
Om du tror jag eller nån annan ska kunna ge dig exakta svar eller konkreta bevis, så tror du fel, just för att det är säkerhetspolitiska frågor.
Vad du kan få svar är på hur vi vet att sammanhangen ser ut, det vet vi sen lång tid tillbaka, vilka som ligger bakom, det vet vi genom att det finns saker som alltid kännetecknar vissa grupper.
Och givetvis det som vanliga Polisen informerar om oss, och då finns en hel del från både belgisk och fransk Polis att ta fasta på, även lite från den svenska.
Har jag förklarat tillräckligt tydligt nu?
Annars kan du fråga igen, men förvänta dig inga exakta svar, så det är meninglöst att du ställer den typen av frågor, eftersom dom svaren inte finns tillgängliga för allmänheten i nuläget.
Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset.
Tel.nr. 020-100 200
Din första invändning är mkt tydlig; alla som ifrågasätter dina konspirationsteorier är bevis för att de är Sanna. Väldigt bekvämt. Egentligen räcker ett sådant konstaterande för att klä om en hatt i folie åt den som uttalar det.
Var du får din information ifrån är höljt i dunkel då du aldrig presenterar några källor till dina påståenden.
Sådana inlägg i denna typer av debatter blir därmed helt ointressanta för de som inte har samma "perspektiv" på verkligheten.