• sofiaellinor

tjejer som är känsliga mot make up. hjälp !

Okej tjejer. Jag behöver er hjälp! På senare tid har jag märkt hur mina ögon börjar rinna av mitt smink. Även min vattenfasta hamnar under ögonen. Jag har nu köpt en av cliniques vattenfasta mascaror då clinique ska vara allergitestade.har inte hunnut testa den än. Men tyvärr misstänker jag att jag även har feta fransar. Nå tips mot de? Jag har testat med puder på som en make up artist rekomendera men det verkar inte hjälpa. När jag andvänt mineralpuder från loreal på ansikte och alltså då runt ögonen också och skippat mascaran så har ögonen blivit irriterade och runnit efter ett tag då också.

Så. har ni något tips på bra märken eller en specifik produkt som är bra mot känliga ögon?

Gärna då också en flytande foundation som är allergitestad.

Jag har även väääldigt ljus hy så det är så svårt att hitta passande foundations.

Mitt inlägg vart kanske rörig känner jag.

Jag ska även gå till en make up butik med kunnig peronal. Men många här på FL är ju super duktiga och jag vill höra från olika personer.

• Svar på tråden tjejer som är känsliga mot make up. hjälp !
  • Linae86
    sofiaellinor skrev 2015-03-21 19:32:37 följande:

Okej tjejer. Jag behöver er hjälp! På senare tid har jag märkt hur mina ögon börjar rinna av mitt smink. Även min vattenfasta hamnar under ögonen. Jag har nu köpt en av cliniques vattenfasta mascaror då clinique ska vara allergitestade.har inte hunnut testa den än. Men tyvärr misstänker jag att jag även har feta fransar. Nå tips mot de? Jag har testat med puder på som en make up artist rekomendera men det verkar inte hjälpa. När jag andvänt mineralpuder från loreal på ansikte och alltså då runt ögonen också och skippat mascaran så har ögonen blivit irriterade och runnit efter ett tag då också.

Så. har ni något tips på bra märken eller en specifik produkt som är bra mot känliga ögon?

Gärna då också en flytande foundation som är allergitestad.

Jag har även väääldigt ljus hy så det är så svårt att hitta passande foundations.

Mitt inlägg vart kanske rörig känner jag.

Jag ska även gå till en make up butik med kunnig peronal. Men många här på FL är ju super duktiga och jag vill höra från olika personer.

Jag jobbar som makeup artist och säljer både smink och hudvård. Clinique är allergitestat, men det säger inte att det är det bästa för det. Jag tex kan inte ha det utan att ansiktet resulterar i supertorra, irriterade partier, speciellt på hudvården. När det gäller allergier är det väldigt olika vad man tål och inte, man får prova sig fram helt enkelt. Men vad gäller dina rinniga ögon, är du säker på att du inte blivit pollen allergiker? När man redan har fått en allergisk reaktion är det bästa att låta bli smink ett tag för att låta huden vila, annars är risken stor att du även reagerar på nästa produkt du testar för att huden redan är så irriterad. Gå in i en kicks butik tex och be dem hjälpa dig, när huden har lugnat sig lite. Då kan du få hjälp och få prover och testa hemma så vet att du tål det. Kom ihåg att hudvården är prio 1 för en fungerande hud!

Ang mineralpuder så är det mycket lyster i de produkterna som lätt kan göra att det blir en oljigare yta. Testa en vanlig flytande foundation med ett vanligt eller nermattande puder över så kanske ögonmakeupen sitter. För lite och för glansigt puder gör att ögonskuggan lättare lägger sig i veck och att mascaran kladdar. Det kan oxå vara så att du reagerar mot mineralpuder, vissa är känsliga mot det.
  • Tonensu

Jag använder Isadoras hyperallergiska mascara när jag använder smink.

Svar på tråden tjejer som är känsliga mot make up. hjälp !