• Anonym (trött)

Orkar inte med styvdottern

Jag har ett ilandsproblem, min sstyvdotter. Orkar inte med henne och försöker undvika henne.

Ska alltid skryta om allt, och samma saker hela tiden.

Man ska alltid "gissa" vad hon pratar om.

Berättar samma saker om och om och om igen. Ja jag vet vad din hund heter, du har sagt det 29 ggr.

Försöker tigga till dig grejer av mig "Vill så gäääärna ha den där för då kan jag göra det och det och BLABLABLA"

Avbryter samtal och är allmänt irriterande..

Och nä det är inte synd om den då jag alltid gigissar och alltid frågar vad hundjäveln heter. Försöker vara så lite som möjligt hemma när hon är hos oss.

• Svar på tråden Orkar inte med styvdottern
  • Anonym (karma)

Så småningom kanske din man/sambo inte orkar med dig längre, ju förr desto bättre.

• Anonym (bonusbarn..blä;))

Du kommer bli helsågad här inne om du har något negativt att säga om dina bonusbarn:).....

• Anonym (trött)
    Anonym (karma) skrev 2015-03-22 14:09:34 följande:

Så småningom kanske din man/sambo inte orkar med dig längre, ju förr desto bättre.

Varför då? För att jag tycker att hhans unge är irriterande?
  • Vanillaextract

Blir du ihop med någon som har barn är det ett paketpris. Gillar du inte barnen borde du inte bli ihop med föräldern. Gud vad hemskt för ett barn att få in en viktig person i deras liv som ogillar hen.

Hur gammal är hon?

• Anonym (karma)
    Anonym (trött) skrev 2015-03-22 14:23:41 följande:
    Varför då? För att jag tycker att hhans unge är irriterande?
    Nej, det får du gärna tycka men jag anser att du bör exkludera dig från ekvationen för barnets skull
  • Anonym (S)

På det du beskriver låter det som rätt så vaga grunder som du ogillar din styvdotter. Dessutom respektlöst att klaga på ett barn på det viset på ett öppet forum. Varför är du ihop med hennes förälder?

• Anonym (MM)
    Anonym (S) skrev 2015-03-22 15:45:05 följande:

På det du beskriver låter det som rätt så vaga grunder som du ogillar din styvdotter. Dessutom respektlöst att klaga på ett barn på det viset på ett öppet forum. Varför är du ihop med hennes förälder?

Har du missat de oändligt antal trådar där föräldrar klagar på sina barn och partners? Eller är rätten att få beklaga sig, söka råd och stöd inte berättigat bonusföräldrar?
  • nymedlem

Lev som särbos så slipper du ungen.

• Ess
    Anonym (S) skrev 2015-03-22 15:45:05 följande:

Jag undrar om inte ts är mer irriterad än ogillande. Varför kan man inte klaga på ett öppet forum, är det för att det gäller partnerns barn?

Min dotter kan också springa efter mig och va allmänt irriterande, hon är som en självutnämnd polis, och lite av en besserwisser.
    Skillnaden mellan mig och ts är att jag blir irriterad och ber henne backa och låta mig va ifred när jag känner tålamodet tryta, vår relation håller för det.

Ts spelar med trots att hon nog hellre velat be henne dra, men hon vågar inte det eftersom att deras relation bygger på "artighetsmasken på".
    Det är ju bättre att hon lättar på trycket här och sen kan fråga för 1773:e gången vad hunden heter.

Ts- Hur gammal är hon?
    När hon tigger så säg nej, och vidhåll ditt nej. Tillslut så kommer hon att förstå att det inte finns något att hämta där.
    Du kan även säga till henne att nej, sluta nu vill jag inte mer. Dom brukar gå igenom sluta regeln på förskola och skola.
  • Anonym (trött)
    Ess skrev 2015-03-22 16:28:57 följande:

Jag undrar om inte ts är mer irriterad än ogillande. Varför kan man inte klaga på ett öppet forum, är det för att det gäller partnerns barn?

Min dotter kan också springa efter mig och va allmänt irriterande, hon är som en självutnämnd polis, och lite av en besserwisser.

Skillnaden mellan mig och ts är att jag blir irriterad och ber henne backa och låta mig va ifred när jag känner tålamodet tryta, vår relation håller för det.

Ts spelar med trots att hon nog hellre velat be henne dra, men hon vågar inte det eftersom att deras relation bygger på "artighetsmasken på".

Det är ju bättre att hon lättar på trycket här och sen kan fråga för 1773:e gången vad hunden heter.

Ts- Hur gammal är hon?

När hon tigger så säg nej, och vidhåll ditt nej. Tillslut så kommer hon att förstå att det inte finns något att hämta där.

Du kan även säga till henne att nej, sluta nu vill jag inte mer. Dom brukar gå igenom sluta regeln på förskola och skola.

Hon är 10 år.. Hade vart mycket mer förlåtande om det vore ett småbarn..

Jag ger henne aldrig något (förutom jul och födelsedag osv) men ändå tjatar hon öronen av en..
Svar på tråden Orkar inte med styvdottern