Pälsängrar, hur lätta att bli av med själv??
För ett halvår sedan ungefär så upptäckte jag vad jag trodde var silverfiskar i vår klädkammare. Det var ganska stökigt där inne skäms jag för att erkänna: ofta låg kläder på golvet och vi dammsög sällan så det var en del damm... Men efter det började vi hålla efter och dammsuga minst varje vecka osv och krypen verkade försvinna. Och nu har jag inte sett till ngt kryp på flera månader.
Idag hittade jag däremot flera stycken små längst in under soffan (där det var en del damm) och två små skalbaggar :O Jag googlade och det verkar vara pälsängrar och inte silverfiskar.
Jag läste att de kan komma genom fönstret? och hoppas att detta är nya ängrar och inte gamla som överlevt och förökat sig För om det är så hoppas jag att vi kan bli av med dessa också.
Men vad tror ni: de som var i klädkammaren verkade ju försvinna efter vi började städa där. Eller tror ni de överlevde men aldrig visar sig bara? Och nu har spritt sig vidare?
Har inte sett dem ngn annanstanns och vardagsrummet ligger inte i angränsning till klädkammaren så isf har de vandrat långt...
Någon som haft krypen men lyckats bli av med dem? Har förstått att man kan frysa in/tvätta kläder, men hur gör man ifall de finns i soffan??