Inlägg från: Ebbagr |Visa alla inlägg
  • Ebbagr

Skaffa hund eller inte?

Hej! Jag är själv en tjej på 16 år som ska skaffa hund nu till sommar. en finsk lapphund och tiden är oftast det största problemet. Jag går själv gymnasie och jag bor väldigt nära skolan så jag kan lätt gå hem på ett hål eller lunch för att gå ut med hunden. Sen jobbar ju såklart också mina föräldrar, men min pappa har troligen möjligheten att ändra skift till em så han börjar 2 vilket då blir att hunden endast behöver vara ensam 1/2 timmar. detta är då såklart till en början, sen när hunden är mogen och klarar sig ensam så kommer jag lämna hunden ensam hemma. Många säger att man inte alls får lämna en hund ensam men som du säger hurfan klarar alla andra att ta hand om en hund. Vissa hundar lär sig dock inte att vara ensam hemma så då är det ett problem men får man hunden att klara sig själv så är det inga problem. Det är många som sagt till mig att det faktiskt är nu som är den bästa tiden att ha hund. hur man tolkar det får man välja själv men jag tycker också det är så. Jag har tex 3 månader att uppfostra valpen på heltid om man säger så, hunden är inte alls färdig uppfostrad då men då har man kommit en bra bit iallafall!.

Hade du velat snacka privat? :)

Svar på tråden Skaffa hund eller inte?