• SaaraR

Vi som satsar på ett jul barn!

Hej alla!

Jag hoppar på här! Jag är 25 år och hade en oplanerad graviditet förra cykeln som slutade i tidigt missfall. Nu är det alltså vårt första riktiga försök. Hade ÄL antingen 5/4 eller 6/4 och vi hade sex en gång per dag den helgen, alltså 3-5/4. Så vi hoppas på att det blivit något. BIM är 19/4 så det är en hel evighetsvecka kvar! Är alltså på ÄL+7 och BIM-7 och ett eventuellt BF skulle vara 25 december, såga att det var fler som hade samma BF +/- nån dag. Känner av lite symptom men det har jag gjort många gånger innan som jag misstänkt graviditet(oplanerat) men det har inte varit något, så det är nog mest längtan och hoppet som kokar ihop symptom. Men man vet aldrig. 

Har massa billiga stickor hemma och jag kan inte låta bli att testa tidigt. Försöker låta bli att testa varje dag men det blir ändå ofta. Verkar som att många får positivt på stickorna mycket senare än digitalt? Är det för att stickorna är mindre känsliga (de jag har är 25) än de digitala?

Grattis till alla som har plussat och får barn i december! Tråkigt för er som inte fått plus den här gången! Förhoppningsvis blir det januaribarn för er! Får se vad det blir för mig. Jag längtar så mycket att det spelar verkligen ingen roll vilken månad vårt barn kommer, bara det kommer!

• SaaraR
    pandoraDiem skrev 2015-04-12 18:32:23 följande:

Åh jag hoppas så mycket (lite för mycket) på att kunna följa er som redan plussat i den nystartade tråden, hade varit världens bästa julklapp nånsin :)

Och Välkommen Sara, vi verkar ha samma bim-dag, hoppas mensen håller sig långt borta :)

GrönaDruvan skrev 2015-04-12 20:32:52 följande:
    Välkommen! Vi ligger exakt lika... Också på bim -7 och bf 25 dec...
    Vad spännande hörni! Hoppas mensen håller sig väck för oss alla tre! När har ni tänkt testa? 

• SaaraR
    Skånetjej01 skrev 2015-04-12 17:53:12 följande:

Välkommen! Är det ditt första barn? Ja, det är jätte svårt att låta bli o testa man vill ju bara se det här strecket. Symptom får man ju ofta. Jag hade symptom förra månaden också, dessvärre insåg jag ju sen att det va mensvärk. Ja, då har du en lång väntan framför dig. Själv har jag bim på torsdag ungefär. Så vi får hoppas att mensen håller sig borta.

Håller tummarna för dig! :D Det skulle bli vårt första barn ja. Lär ju antagligen inte ta sig på första försöket men man vet ju aldrig. Förra graviditeten (som slutade i missfall) blev till direkt efter jag tagit ut min p-stav. Det var egentligen inte alls meningen. Skulle börja med annat preventivmedel men vi slarvade lite där emellan. Tur var ju det egentligen för då kände vi hur välkommet det var  
  • SaaraR
    GrönaDruvan skrev 2015-04-13 05:44:14 följande:

Kunde inte hålla mig från att testa nu... Men det visade inget. Så tror definitivt mensen är på gång, för det värker väldigt mycket.

Jag har också "mensvärk" men den började så tidigt den här cykeln, vilket jag tycker är märkligt. Känns inte helt som vanlig mensvärk heller. Jag testade också i morse. Visade så klart ingenting :-/ 
  • SaaraR
    Skånetjej01 skrev 2015-04-13 10:15:37 följande:
    Jag testade också imorse. Visade inte heller något, nu ska jag inte testa förrän till helgen. Det är så tråkigt o se neg test.
    GrönaDruvan skrev 2015-04-13 05:21:05 följande:

Haft jättesvårt att sova inatt och känns som jag har mensvärk...så troligtvis är mensen på gång. Känner inget som skulle kunna vara tecken på graviditet.

Ja alla negativa test är helt klart jobbigt. Känns ju ibland som att de där testen inte kan bli positiva, att det är helt omöjligt och overkligt att man en dag ska få se två streck :-/ Försöker tänka att det faktiskt kan ta 9 dagar innan ägget ens fäster i livmodern så jag kanske inte ens är gravid än, bara för att inte ge upp hoppet liksom. Ungefär 6 dagar är väl det vanligaste vad jag har förstått och då har det ju bara gått 2 dagar. Klart att det inte hinner bli positivt på stickan på den tiden och samtidigt därför de flesta inte känner av sin graviditet fören efter bim. Så vi får inte ge upp hoppet tjejer! I alla fall någon av oss borde få ett plus till helgen!
  • SaaraR
    GrönaDruvan skrev 2015-04-14 09:02:59 följande:

Negativt test idag, bim -5

Kan inte låta bli att testa. Jag hoppas ändå.

Hade också negativt test idag bim-5. Hatar att jag inte kan låta bli att testa. :( 
  • SaaraR
    GrönaDruvan skrev 2015-04-14 14:04:05 följande:

Någon av er som brukar känna på livmodertappen?

Jag gör det och blev lite glad nu... Varenda månad innan mens har min varit hård och rätt långt ner. Nu när jag kände så blev jag helt chockad nästan. Den har åkt väldigt långt upp och är mjuk.

Enligt vad jag läser så står det på vissa sidor att det är tecken på mens och på andra att det är tecken på graviditet...

Så jag får lite hopp....eftersom den inte känns som den brukar för min del innan mens.

Jag brukar känna på min! Tycker den har varit annorlunda sen ÄL jämfört med hur den brukar vara. Vad jag har förstått så är det vanligt att den är mjuk vid graviditet, precis som vid ÄL, men att det inte alls behöver vara så utan det kan vara olika från kvinna till kvinna. Men om din nu brukar vara hård och långt ner vid den här tiden och den nu är hög och mjuk istället så skulle jag i alla fall känna det som ett mycket mer säkert tecken än till exempel illamående. Tror det är svårare att inbilla sig till livmodertappens beteende :-P Själv så brukar min så gott som alltid vara riktad uppåt och mellan ÄL och mens brukar den hålla sig högt upp. Nu är den långt ner och nedåtriktad. Möjligen lite mjukare än vanligt men det svårt att avgöra. 

Det här med färgen är ju intressant. Den ska ju vara lite blå/lila vid graviditet men hur fanken ska man kunna se det!? Det måste ju bara gå om en barnmorska eller gyn undersöker en. 
  • SaaraR

Skrev fel. Den brukar vara långt ner, alltså väldigt lätt att nå mellan ÄL och mens. Nu är den högre än den brukar vara. 

• SaaraR
    GrönaDruvan skrev 2015-04-14 20:30:46 följande:
    Ja, det står olika överallt. Inser väl att det bara är till att vänta. Känns konstigt bara att den är så himla annorlunda jämfört med de andra månaderna.

Haft rätt mkt "mensvärk" och lite öm i bröstvårtorna. Igår när jag svabbade golvet så högg det till i ljumskarna på nåt konstigt sätt.

Snacka om att jag överanalyserar allt!!
    Ja det är lite förvirrande för det verkar vara helt olika för alla. Men jag tycker ändå att man känner till hur sin egen brukar vara vid en given punkt i cykeln så borde det ju betyda något om den avviker helt från det. 

Jag gör också sådär! Just nu har jag haft massa molvärk men inte alls ont i ryggslutet som jag brukar när jag har mensvärk. Tycker också att det sticker i livmodern från och till. Har mått illa också inbillar jag mig, men jag vet inte. 

Som Skånetjej01 säger så blir det ju så att man överanalyserar allt när man vill så mycket. Vet inte vad man ska göra för att sluta tänka på det hela tiden, för det kan ju inte vara bra.
  • SaaraR
    GrönaDruvan skrev 2015-04-15 07:27:10 följande:
    Plussade med första barnet denna dag..
    Fortfarande tidigt! Allt beror ju på när ägget har fäst. Kanske fäste det tidigare din förra graviditet. Ge inte upp hoppet! Jag har inte testat idag. Ska försöka hålla mig till fredag.
  • SaaraR

Har som sagt inte testat mig idag. Men kände på livmodertappen i morse och blev jättebesviken eftersom den var långt ner och nedåtriktad, i enlighet med vad den ska vara innan mensen. Dock inte alls öppen. När jag kände nu så var den helt plötsligt långt upp igen och kändes mjukare. Blir inte klok på det där. Ingen mensvärk än, känner bara lite stickningar i livmodern och ibland lite lite svagt molande. Inget i ryggen som jag brukar. Jag är sådan som har väldigt kraftig mensvärk annars. Men det finns ju några dagar kvar för den att infinna sig. Bim på söndag även här (skulle kunna vara måndag eller tisdag också, är inte helt hundra på när ÄL var har jag insett). Jag har köpt ett testa tidigt test på apoteket. Det ska ju vara säkert om man använder morgonurin på bim-4. Så jag försöker tänka att bim kan vara på tisdag och då ska jag ju kunna vara säker på det resultat jag får på fredag morgon. Hoppas Hoppas! Men känns som att jag har börjat känna att det inte är något.

• SaaraR

Alltså jag tycker att jags er något väldigt svagt. Känns som att även om det var en halvtimme senare som du kunde se det så ska det ju ändå bero på att det finns hcg i kroppen. Ta ett test i morgon bitti igen så borde det ju synas ännu lite till. Eller köp ett testa tidigt test. Jag trodde bara rfsu hade dem innan men hittade på Lloyds Apotek för 59 kr (Någon som vet om fler apotek har sådana nu som är billigare än cb?). Det ska vara 99% säkert från bim-4 om man använder morgonurin. Så om det där är ett svagt streck på en vanlig sticka så ska du ju få ett klart positivt på ett sådant test i morgon bitti Eller kanske redan idag? Finns tvåpack om du är otålig precis som jag :-P

• SaaraR

Tycker definitivt det verkar som att ni plussar! Jippie! Själv testade jag med ett testa tidigt idag, dock inte morgonurin då jag var så sjukt kissnödig i morse vid 6-tiden och gick upp halvt sovandes och kissade. Jag kunde inte hålla mig nu på kvällen. Tycker mig se ett svagt sträck :D Men jag är inte säker. I morgon bitti med morgonurin borde det ju vara starkare om jag är gravid. Hoppas hoppas! Vågar vi hoppas på tre klara plus i morgon!? :-P

• SaaraR
    GrönaDruvan skrev 2015-04-15 22:33:02 följande:

Det har "ilat" väldigt mycket i livmodertappen/äggstocken eller nåt där runt omkring idag. Kan inte komma ihåg att jag haft det så innan mens innan.... Har någon av er känt så? Mycket värk överlag...molvärk...

Jag tycker att det verkar som du är gravid GrönaDruvan, bara känner det på mig! :-P Mitt test idag var likadant som de förra. Tycktes först negativt sen när jag kollade lite senare så såg det ut som något svagt. Jag tror det betyder att det är spökstreck, det skulle blivit starkare annars. Nu har jag bara ett testa tidigt kvar så jag sparar det till på söndag. Om jag inte är för svag och köper ett paket till när jag är stan i eftermiddag. Risken är överhängande. Har varit extremt känslig igår och idag och gråtit för ingenting. Men känns som att om det beror på graviditetshormoner så borde det ju också synas på testet. Nog bara mensen som spökar. Har lite gett upp hoppet.
  • SaaraR
    liinaH skrev 2015-04-16 14:03:21 följande:

Tack till alla som var hjälpt mig att analysera mig svaga grav test. Efter jag hade håll mig 3 tre timmar fick jag det svart på vitt. Om allt går som det ska så är BF på självaste julafton. Lycka till alla <3

Grattis!!! Vad glad jag blir att det visade sig vara positivt! Vilken julklapp!
Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!