Hur många gånger har era barn varit utomlands?
Hur många gånger har era barn varit utomlands och hur gamla är de? Tycker du det är viktigt att ditt barn får åka utomlands?
Hur många gånger har era barn varit utomlands och hur gamla är de? Tycker du det är viktigt att ditt barn får åka utomlands?
Mellan 20-30 ggr. Han är 13 år. Ja jag tycker det är mycket viktigt!
ja jag tycker det är ganska viktigt att mina barn får åka utomlands. Dels så lär dom sig använda sin engelska och se andra länder och kulturer.
15åringen har vart utomlands 4 ggr, 12åringen 5 ggr och 5åringen 3ggr. Nu räknar jag inte in finland och danmark i dessa gånger...
10-12 ggr. Ja, jag tycker att det är viktigt att få ett större perspektiv och att se att allt inte är som i Sverige.
Inte en endaste gång.
De är 6 år och snart 15 år.
Jag gillar inte att åka utomlands och ser inte att det är ett måste att göra som barn heller.
Vill mina barn resa till andra länder, ja då får de fixa det själva som vuxna.
Min 10åring har varit utomlands ca 14-15 gånger.
Vi tycker mycket om att resa och tycker det är en trevlig aktivitet vi som familj gör tillsammans, inte bara resan utan att planera resan och sedan prata om sina upplevelser efteråt!
En gång, nej, jag tycker inte utlandsresor är viktigt, de flesta utlandsresor är ju ändå bara solresor och ligga på stranden eller skidresor.
Däremot så kan jag se meningen med att möta andra kulturer, se sevärdheter etc.
Däremot att som yngre vuxen vara ute och resa på egen hand kan jag se nyttan med, att stå på egna ben, ta sig fram själv etc.
Den äldsta var till England på klassresa i gymnasiet. 20-åringen har varit till Kanarieöarna med sin pojkvän. Utöver det har ingen av ungarna varit utomlands. Och nej, jag ser det inte som viktigt för barn att åka utomlands. Vuxna kan nog behöva göra det någon gång i livet för att vidga sina vyer lite, men så himla viktigt är inte det heller.
10-12 ggr. Ja, jag tycker att det är viktigt att få ett större perspektiv och att se att allt inte är som i Sverige.
Vår dotter är 11,5 månad nu och har varit utomlands 1 gång, har väl tänkt att försöka ta oss utomlands ungefär 1 gång/år för gullar själv att sola/bada/slappa/se annat/njuta av att inte behöva städa eller laga mat osv och man får verkligen tid till att bara umgås
Var utomlands en gång som barn när jag var 11 år och som vuxen har jag varit 4 ggr och håller nu på att planera en resa till hösten
Om man reser till länder och bor där man upplever vardagen i ett annat land, så kan jag se fördelar med det, men inte som "all-inclusive"-resa till ett turistställe