• Anonym (Undrande)

utslag av alkohol? allergi? bilder

Satt hemma och drack en drink. Skulle byta om och klädde av mig och då fick jag syn på en massa utslag överallt. Blev jätterädd men dom kliade inte eller gav mig andra besvär. Det enda var att dom hettade när man kände på dom.
    Hade inte ätit något som jag är allergisk mot. Det var just när jag druckit några klunkar av drinken som dom dök upp. Sen försvann dom efter någon halvtimme.
    Skitskumt. Någon som vet något om allergi mot starksprit eller har råkat ut för samma?

(Verkar inte gå att få in flera bilder så resten ligger i dom första inläggen )

• Svar på tråden utslag av alkohol? allergi? bilder
  • Anonym (Ts från mobil)
    Dixie skrev 2015-03-23 09:48:59 följande:

var det bara sprit i drinken? 

Vodka, fruktsoda, lite socker och lime.

Brukar aldrig dricka sprit i vanliga fall utan jag dricker vin för det mesta..
  • Anonym (samma här)

Jag har råkat ut för samma men jag får bara på bröstet, halsen och i ansiktet. Det kan komma någon enstaka gång (men långt från alltid) när jag dricker en drink så det måste vara något med sprit som gör att jag får en allergisk reaktion. Och varför det dyker upp vid sällsynta tillfällen och inte alltid förstår jag inte.

• Anonym (Me2)
    Anonym (samma här) skrev 2015-03-23 09:54:57 följande:

Jag har råkat ut för samma men jag får bara på bröstet, halsen och i ansiktet. Det kan komma någon enstaka gång (men långt från alltid) när jag dricker en drink så det måste vara något med sprit som gör att jag får en allergisk reaktion. Och varför det dyker upp vid sällsynta tillfällen och inte alltid förstår jag inte.

Fått samma som du. Ansikte, hals och bröst. Kanske på resten av kroppen också men det har jag inte kollat.
  • Anonym (Ts från mobil)
    Anonym (samma här) skrev 2015-03-23 09:54:57 följande:

Helt sjukt.. Alltså rodnader och lite rödflammig hud förstår jag att man kan få av vidgade blodkärl som alkohol ger.. Men såhär markanta märken, nästan som blåmärken ju, är väldigt knepigt tycker jag..
Svar på tråden utslag av alkohol? allergi? bilder