Inlägg från: Anonym (tycker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tycker)

Varför är kvinnor som barn?

Anonym (Arne) skrev 2015-03-24 00:31:09 följande:

Dessutom har de svårt att skilja på höger och vänster. Det säger det mesta mannen. Och lycka till att hitta en kvinna som kan laga mat i dagens Sverige. De tror att du ska mata dem.

Det är väl inte så svårt att hitta en kvinna som kan laga mat i dagens Sverige. Det kommer in många nya sådana varje år.
  • Anonym (tycker)
    Anonym (Arne) skrev 2015-03-24 12:21:55 följande:
    Från vilka länder kommer de kvinnor som fortfarande besitter matlagningskunskaper? Är kört att hitta en svensk kvinna som kan. De äter bara fördigmat, Max halvfabrikat på sin höjd....
    Asien, Mellanöstern, Latinamerika, Syd- och Centraleuropa och många andra ställen. Oavsett varifrån så har de vida bättre kunskaper än infödda svenskor. Men å andra sidan så är vi svenska män ofta rätt duktiga på matlagning numera så vi kompletterar varandra. 
  • Anonym (tycker)
    border1 skrev 2015-03-25 18:57:55 följande:

Jag är en väldigt självständig kvinna och behöver ingen annan för att klara mig. Inte på något sätt. Jag reder mig själv OCH lagar all mat själv. Från grunden. 

Vad vill ni killar ha för typ av kvinna? Jag märker att många män tycker det är skitjobbigt när en tjej är som jag och klarar sig själv. Då står HAN handfallen och verkar inte riktigt veta vilken roll han ska spela.

Nja, att kvinnan är självständig är väl inte i sig något problem. Alls. Problemet består väl snarare i att kvinnor föraktar och ser ner män som visar det minsta tecken på underlägenhet eller svaghet i något avseende. Något som alla män är väl så medvetna om. En man måste vara självständigare, kunnigare, duktigare för att kunna bli sedd som attraktiv. Så det enkla svaret på din fråga är att män vill ha en kvinna som tänder på dem. Vilket kvinnan bara gör om hon ser mannen som en riktig man, alltså att han måste vara överlägsen, samt beskydda sin kvinna, ge trygghet och vara lite som en far åt henne.
  • Anonym (tycker)
    border1 skrev 2015-03-26 15:04:22 följande:
    Jag förstår, och jag håller med dig om att det många gånger verkar vara så som du beskriver.
    Min pojkvän är mindre självständig än vad jag är, vilket jag inte vill kalla en svaghet för jag tycker inte att det är en svaghet. Han gråter lättare än jag gör, han visar sina känslor mer än jag gör. Och så vidare.
    Jag älskar honom. Och jag vill inte att han ska vara på något annat sätt.
    Intressant! Killar/pojkar brukar annars redan i unga år härda sig och träna upp en färdighet i att verka coola/hårda och bemästra känslorna så de inte riskerar bli ertappade med att börja gråta. Den skammen vill ingen kille/man utsätta sig för eftersom alla vet att kvinnor ofelbart tappar all attraktion till män som uppvisar sådan svaghet och stämplar dem som omanliga. Det finns trådar i ämnet på FL där majoriteten kvinnor bekräftar detta.
Svar på tråden Varför är kvinnor som barn?