Inlägg från: Anonym (Arne53) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Arne53)

Varför är kvinnor som barn?

Håller delvis med ! Men och andra sidan kan de vara så att du dras till en viss typ av woman, alla är nog inte som barn, eller kanske dom är det ?
    Har själv en woman som är 60 och är mer barnslig nu än hon var 50, mycket skumt. Själv har jag märkt att detta beror på för mycket sockerintag, då menar jag  allt sött= frukt och socker men även vete i viss mån. Kvinnor har ju "svaga" hjärnor så belastar du dom med en massa socker händer saker.
    Pröva strypa socker/vete konsumtion för henne och kolla vad som händer *ler*
    Jag prövade det här hemma och fick en helt ny individ, tyvärr gick det ej när hon sen började jobba och kunde smussla i sig sötsaker där......
    Eller bästa vore om du och henne inledde en fastekur tillsammans (utan söta fruktjuicer då självklart) och studera reaktioner. Räkna med att du kan få rejält motstånd i form av en surkärring från början.....Skrattande

• Anonym (Arne53)
    brysch skrev 2015-03-25 18:41:46 följande:
    Ascendere skrev 2015-03-25 13:33:16 följande:
    Min teori är denna:
    Det är för att kvinnor är genetiskt programmerade för omvårdnad och ta hand om familjen och bygga samhället inifrån, då är det en fördel med mycket empati och man kan kosta på sig att oftast reagera känslomässigt.

Män är till för att bygga samhällets yttre delar, tex försvar mot fiender, försörjning, skydd (bostäder o liknande) och då har man större nytta av att tänka logiskt och rationellt än känslomässigt.

I exemplet med tiggarna kommer då den typiska kvinnan att se en person som behöver hjälp och reagera med empati, medans den typiske mannen kommer att se ett samhällsproblem som behöver lösas. 

Oj, sen när började vi vandra bakåt i tiden igen eller är det bara jag som inte umgås i kretsar där dessa typer av män existerar? Eller är detta ett skämt? Har svårt att ta detta seriöst.

visst var det barnsliga kvinnor som avhandlades här eller har man missat nåt ?
    läs inläggen eller är du för barnslig för det ?
  • Anonym (Arne53)
    The past is now skrev 2015-03-25 19:20:07 följande:

Alltså den karl som ser mig som ett barn vet vart dörren är! Fan så avtändande, och vaddå uppfostra? Jäkla töntar alltså! Vilken förlegad syn och vilka fördomar. Jag blir fan illamående.Kräks

Du har aldrig tänkt på att det faktist finns kvinnor som ÄR barnsliga. Har ett levande bevis i mitt hus haha.
  • Anonym (Arne53)
    brysch skrev 2015-03-25 21:11:38 följande:
    Ja det är helt sant, poängen du missar är att du med flera verkar dra alla kvinnor över en kam. 

Att du frågar mig om jag är barnslig efter vad jag skrivit talar mer för vad du är för en typ av person än jag.
    Ska jag fråga om du är ett einstein geni istället tycker du ? Förvånad
  • Anonym (Arne53)
    brysch skrev 2015-03-27 11:50:43 följande:
    Einstein geni? Hehe.. Jag förstår att du har problem med att träffa intelligenta kvinnor med tanke på dina svårigheter att se färgnyanserna mellan "einsten geni" och att vara barnslig. 

Har överlag svårt att argumentera med personer som inte kan se andras perspektiv, drar generella slutsatser grundade på okunskap, bestämda orubbliga åsikter som inte kan ändras trots obestridliga bevis och som dessutom särskriver.

Alla människor har inte ett behov av en högre kognitiv stimulans, du verkar vara en av dem. Hade du haft det kanske du hade kunnat söka till en skola och lära dig något mer angående kritiskt tänkande och svensk grammatik. 

Detsamma verkar gälla för många av herrarna på detta forum, tyvärr. Skönt att veta att det finns så många bra killar och män därute som inte sitter inne med sådana inskränkta tankesätt.
           Klämdes det på en öm tå  måntro ang kvinnors barnslighet ? haha. Jag kan
           bara säga att jag håller med TS, ta in det i hjärnan och lägg ner allt annat
           dravel om grammatik eller varför inte ta lite socker så du blir barnslig.....
  • Anonym (Arne53)
    Anonym (Arne) skrev 2015-03-24 17:01:36 följande:
    Och förresten Tina, hur kommer det sig att du har blivit så duktig? Och har du några tips till mig hur jag kan få min kvinna att laga mat? Hon är som sagt fullkomligt hjälplös!
    Håller med dig Arne! Min kvinna kan visserligen laga mat men allt är så slarvigt
    gjort i köket. Disken tex sköljer hon inte ren, fullt med diskmedel kvar jämnt
    jag får efter skölja, i smyg. Förstår varför kockar oftast är män! Är som det saknas
    nåt i huvudet på dessa barnsliga slarviga kvinnor.
Svar på tråden Varför är kvinnor som barn?