Varför är kvinnor som barn?
Min erfarenhet är att personer som drar alla människor tillhörandes en specifik grupp över en kam är relativt inskränkta och/eller naiva.
Jag tycker TS och denna anonyme Arne har en ganska skev världsuppfattning som mest påverkar dem själva eftersom de sitter här och klagar istället för att faktiskt göra något åt situationen. Något som för övrigt tillskrivs kvinnor att göra, att klaga och inte göra något åt situationen praktiskt. Kul att se att män tagit klivet in i "kvinnovärlden", synd att ni inte verkar se det själva. Är man inte nöjd med sin partner, gör något åt det. Ta en diskussion, fungerar det inte är det kanske läge att ta nästa steg.
Att kvinnor i forumet försöker påvisa vad dessa är kapabla till inom både typiskt feminina och maskulina arenor innebär inte nödvändigtvis att dessa är bekräftelsesökande utan att öppna ögonen på inskränkta individer som drar alla över en kam.
Och för att bemöta anonyme Arnes kommentar om att kvinnor inte vet sin plats talar mer för att anonyme Arne inte riktigt hänger med i varken samhällsutveckling eller frågan om mänskliga rättigheter. Kvinnan har den plats hon tar sig och det har ingen som helst relation till mannen. Om man är intresserad av ett mer patriarkalt samhälle finns andra bättre lämpade länder att flytta till, Afghanistan exempelvis.
Det verkar vara en stor fokus på att kvinnan ska laga mat, är det inte lika viktigt för båda könen? Vad för typ av mat är väl upp till var och en att välja, halv-, helfabrikat eller inte. Vill dessa män äta mat lagad från grunden, för all del laga den själva då. Men klaga inte på andras val. Matlagandet tillfaller inte ett specifikt kön, man blir inte automatiskt bättre på detta beroende på vad man föddes med mellan benen.
Jag tycker tråden och de samstämmiga kommentarerna visar vilka personer ni som skriver är. Precis sådana som ni beskriver kvinnor är. Alla har ett val att stanna eller lämna, gnälla eller göra något åt saken. Ni väljer själva det liv ni lever. Hoppas ni en dag kommer till högre insikt.