Inlägg från: nordanvind |Visa alla inlägg
  • nordanvind

Är kollapsen här nu?

Om kollapsen är här eller inte kan ju vara svårt att sia om dock finns det mycket som tyder på det. Vi har ett enormt asyltryck framför oss och med det ökar även risken att Sverige blir lidande i konflikter vi egentligen inte har med att göra. Is börjar få allt fler sympatisörer i sverige kriminaliteten utvecklas och ökar och med att våra gränkontroller inom EU är obefintliga så finns ingen möjlighet att hålla koll på resande kriminella. Vi MÅSTE stoppa invandringen och försöka återuppbygga det Sverige som en gång fanns. Vi måste trots alla invandrade avarter försöka återta stoltheten över och viljan att bidra till vårt land Att vi är ett land som varit utan större konflikter under en lång period betyder fan inte att vi inte kan sätta hårt mot hårt.

asar och runor står mig bi
  • nordanvind
    Felicia86 skrev 2015-03-24 17:44:30 följande:

Vi SDare vill ha ett starkt och tryggt land. Inne bli en mänsklig soptipp..Som ni andra vill. Jag vill att mina barn ska kunna växa upp i trygghet och ha en framtid här.

Bara en fråga. Du som enligt egen utsago är sdare vad ska vi göra med de som redan nästa sig in? Eller rättare sagt vad vill sd göra? Jag har väldigt svårt att se att vi ska acceptera läget som det är nu och bara stoppa ny invandring.
  • nordanvind
    Felicia86 skrev 2015-03-26 11:37:20 följande:

3 år går snabbt och hoppas verkligen det går väldigt snabbt så vi snabbt kan bli av med lekstugeregeringen med.

Varför inte, kommunism är något som är stakt rotat i Sverige och något som måste bekämpas. Rasism och nazism matas man med varje dag, även om dett är väldigt få av dem i dagens Sverige, även om media och styrande vill få oss att tro det.

Men hu rka vi göra med dem som redan är här. Igen oavsett om vi bromsar nu so kommer det finnas massa mörkt kvar som redan kommit hit.
  • nordanvind
    Moderno skrev 2015-03-26 11:55:17 följande:

Menar du allvar?

Att diskutera förändringar i flyktingmottagande och förbättrad integration är något helt annat än rasism.

Men det du just skrev är ju faktiskt oförställd rasism.

Självklart ska vi göra allt vi kan för att de som kommer till sverige ska få det så bra som möjligt, det tror jag de flesta håller med om.

Jag är fullständigt allvarlig. Det råder väl 7nget tvekan om att det finns ett stort antal invandrare som inte bryr sig om svenska lagar. Dessa personer har förverkat sin rätt att dra nytta av detta samhälle.
  • nordanvind

Fast anledningen till att stadsnudgeten är ansträngd kan ju inte enbart eller ens till största delen skyllas på invandring.

Aqt skrev 2015-03-28 10:49:15 följande:

Ja det ordet är ju relativt, men det är faktiskt illa, sämre än vad många tror.

Statsbudgeten är snasträngd och Migrationsverkets krav på 157 miljrder kr gör det knappast bättre när mer än 400000 flyktingar väntas i närtid när vi redan har stora problem att hantera situationen.

Bostadssituationen har kollapsat, boverkets plan att bygga räcker inte ens till den inhemska befolkningsökningen, och mer än 400000 imigranter till + anhöriginvandring och arbetskraftsinvandring på det, ja då kollapsar det förmodligen. Och ekonomiskt nu med 215000 fattigpensionärer, ja vart ska det sluta?

Vi svenskar är ju vana vid att allt ska fungera så bra och att "pengarna alltid räcker till alla", men det gör det inte. Denna fanatiska invandrarpolitik vi är ensamma om i världen gör att grupper ställs mot varandra eftersom pengarna inte räcker.

• nordanvind
    Felicia86 skrev 2015-03-31 20:44:03 följande:

Vilken värld lever du i egentligen?

Ja kollapsen är här det är bara att förbereda sig. Im already on it.
Svar på tråden Är kollapsen här nu?