• Anonym (Ful Hämnd)

Gick min hämnd för långt? Om ni hämnas vad gjorde ni då?

Ni får gärna skriva anonymt här. ????

Har ni hämnas någon gång? Är ni stolta över det skämms ni över det?. Eller har ni känt att ni gärna vill hämnas när ni varit ilskna?

Vad gjorde ni då?

Jag var riktigt arg en gång när jag ville hämnas på en person. Tur var så hotade jag bara med det för jag var arg, Vet att jag var en fuling där, lite förlångt gick jag nog.

Det var så att jag var i en FB grupp och jag skrev att jag inte ville att killar som bara är ute efter sex addar mig. Det var i en söker vänner grupp (Jag blir gärna vän med både killar och tjejer) men jag gillar inte killar som bara är ute efter sex. Då skrev den där killen att jag kunde bli vän med honom (på FB alltså) och att han inte var sådan. Jag gav honom en chans för jag tycker alla är värda en chans. Då trackaserade han mig på FB och skickade hjärtan till sist skrev han "vill du ha ett förhållande med mig?" Jag sa nej och så skrev jag att jag redan har kille (egentligen har jag inte det men skrev det för han skulle lägga av) då bad han mig vara otrogen för att jag skulle vara med honom (jag har inga bilder på mig på FB) han tjatade om att jag skulle skicka en bild, vilket jag inte gjorde. Jag blev arg.

Det här var det sjuka jag skrev när jag var arg på honom. Jag drev med honom jag sa att vi kunde vara ett förhållande (jag lurade honom där) och då sa jag att han skulle skicka nakenbilder på sig. Efter han gjorde det så sa jag att jag bara drev med honom. Det jag gjorde som jag så ångrar är att jag hotade med att lägga ut bilderna på en porrsida. Okej jag gick inte så långt jag skrev så av råilska. Då blockade han mig och vart jätte ledsen. Okej jag var ledsen för det han gjort mot mig.

Vad tycker ni om desperata killar på nätet som bara vill ha sex?

Jag skämms lite för det jag skrev. Vad borde jag göra?

• Svar på tråden Gick min hämnd för långt? Om ni hämnas vad gjorde ni då?
  • Anonym (Ful Hämnd)
    Anonym (T) skrev 2015-03-24 07:28:01 följande:

Jag har outat en snubbe som gay på jobbet och medverkat till att orsaka en skilsmässa. Dessa personer mobbade mig på min arbetsplats. Kallade mig fitta ect på fb. De fick tillbaka med råge.

Ler bara jag tänker på det.

att de kallade dig fitta var barnsligt, hoppas de fick smaka på sin medicin
  • Anonym (Ful Hämnd)
    AnnaZL skrev 2015-03-24 08:43:11 följande:

Det var så att jag var i en FB grupp och jag skrev att jag inte ville att killar som bara är ute efter sex addar mig. Det var i en söker vänner grupp (Jag blir gärna vän med både killar och tjejer) men jag gillar inte killar som bara är ute efter sex. Då skrev den där killen att jag kunde bli vän med honom (på FB alltså) och att han inte var sådan. Jag gav honom en chans för jag tycker alla är värda en chans. Då trackaserade han mig på FB och skickade hjärtan till sist skrev han "vill du ha ett förhållande med mig?" Jag sa nej och så skrev jag att jag redan har kille (egentligen har jag inte det men skrev det för han skulle lägga av) då bad han mig vara otrogen för att jag skulle vara med honom (jag har inga bilder på mig på FB) han tjatade om att jag skulle skicka en bild, vilket jag inte gjorde. Jag blev arg.

Det här var det sjuka jag skrev när jag var arg på honom. Jag drev med honom jag sa att vi kunde vara ett förhållande (jag lurade honom där) och då sa jag att han skulle skicka nakenbilder på sig. Efter han gjorde det så sa jag att jag bara drev med honom. Det jag gjorde som jag så ångrar är att jag hotade med att lägga ut bilderna på en porrsida. Okej jag gick inte så långt jag skrev så av råilska. Då blockade han mig och vart jätte ledsen. Okej jag var ledsen för det han gjort mot mig.

Vad tycker ni om desperata killar på nätet som bara vill ha sex?

Jag skämms lite för det jag skrev. Vad borde jag göra?

Jag tycker du gjorde rätt. Killar måste lära sig att livet inte fungerar som en romantisk komedi där de får tjejen om de bara stalkar henne tillräckligt länge. Nej betyder inte ja. Det du gjorde var enbart att skrämmas, inget som finns kvar i all evighet på internet. Hoppas han fick sig en tankeställare och börjar bete sig bättre.[/quote]

skönt att du förstår :) jag fick nog av hans beteenede hoppas inte han gör om det där mot en annan tjej i framtiden nu
  • seriösanvändare

För mig är hämnd inget självändamål. Jag ser det snarare som att få upprättelse, få personen att lägga av, ge personen en tankeställare, låta personen smaka på sin egen medicin osv. (Allt eller något av ovanstående). Det är i mina ögon inte samma sak som "hämnd", även om vissa kanske tycker det.

Jag skulle säkert kunna döda om det krävdes för att skydda mig själv eller min familj. Men jag skulle aldrig göra det bara för att hämnas. På samma sätt skulle jag aldrig behandla någon illa bara för att hämnas, men däremot kanske för att få personen att sluta bete sig illa själv, eller åtminstone visa för denne och/eller omgivningen att vad som helst inte accepteras. Min erfarenhet är också att det ibland fungerar. Det beror på hur det görs. Och även om det långt ifrån alltid fungerar, har man i alla fall fått någon form av upprättelse.

Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
  • Donum
    Anonym (Ful Hämnd) skrev 2015-03-24 10:21:24 följande:

jag skrev att jag inte gillar desperata killar och han lovade att inte vara så. men sådan var han. han skrev att jag skulle vara otrogen för att vara med honom vilket som gjorde mig arg

Ok. Inget jag hade reagerat nämnvärt på. Hämnd känns väldigt malplacé i mina ögon.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • seriösanvändare
    Donum skrev 2015-03-24 11:41:09 följande:
    Ok. Inget jag hade reagerat nämnvärt på. Hämnd känns väldigt malplacé i mina ögon.
    Jag hade kunnat "hämnas" i en sån situation, om det hade krävts för att få personen att sluta. Men inte annars.

Jag hade reagerat eftersom killen uppenbarligen inte respekterade TS gränser, utan sket i vad hon ville. Men jag hade inte "hämnats" för det, utan nöjt mig med att säga ifrån, bryta kontakten och vidta andra åtgärder först om det inte räckte.
    Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
  • Anonym (T)
    Anonym (Ful Hämnd) skrev 2015-03-24 10:33:36 följande:

att de kallade dig fitta var barnsligt, hoppas de fick smaka på sin medicin

De gjorde mer än så men går inte in på detaljer eftersom jag vet att subborna hänger här.
  • Anonym (Tjej)

När jag precis flyttat hemifrån brukade jag chatta på en del sexsidor. En gång fick jag kontakt med en man/gubbe i 50-60årsåldern som ville köpa sex av mig. Jag ville inte och skrev att jag inte var byxmyndig (fast jag var det) för att "ursäkta" mig. Han ihärdade ändå och skrev grova beskrivningar om vad han ville göra med mig. Han bodde rätt långt bort (flera timmar med bil) men skrev att han kunde boka rum på ett hotell i min stad, och jag låtsades nappa. Vi planerade hela grejen i detalj, han skulle vänta på mig i lobbyn med vissa kläder på sig och en bukett blommor ett visst klockslag. Jag skrev vad jag skulle ha på mig och vi bestämde träff.

När träffen sen skulle bli av gjorde jag mig onåbar några timmar innan, jag stängde av datorn och gick sen till stan. Jag gick förbi hotellet under tiden vi skulle träffats och såg honom stå där men jag gick inte in. När jag kom hem och slog på datorn dagen efter hade jag fått jättemånga arga meddelanden från honom där han klagade på hur mycket han lagt ut, att han hade rest hela dan osv, jag svarade bara "skyll dig själv torskjävel".

• Donum
    seriösanvändare skrev 2015-03-24 11:43:45 följande:

Jag hade kunnat "hämnas" i en sån situation, om det hade krävts för att få personen att sluta. Men inte annars.

Jag hade reagerat eftersom killen uppenbarligen inte respekterade TS gränser, utan sket i vad hon ville. Men jag hade inte "hämnats" för det, utan nöjt mig med att säga ifrån, bryta kontakten och vidta andra åtgärder först om det inte räckte.

Att säga ifrån och bryta kontakten är inte något jag uppfattar är "hämnd".
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Gathenhielm

Bara jag som tycker att TS verkar vara i undre tonåren?

Reasons... we all have them, at times.
  • Anonym (Ful Hämnd)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-03-24 14:44:36 följande:

När jag precis flyttat hemifrån brukade jag chatta på en del sexsidor. En gång fick jag kontakt med en man/gubbe i 50-60årsåldern som ville köpa sex av mig. Jag ville inte och skrev att jag inte var byxmyndig (fast jag var det) för att "ursäkta" mig. Han ihärdade ändå och skrev grova beskrivningar om vad han ville göra med mig. Han bodde rätt långt bort (flera timmar med bil) men skrev att han kunde boka rum på ett hotell i min stad, och jag låtsades nappa. Vi planerade hela grejen i detalj, han skulle vänta på mig i lobbyn med vissa kläder på sig och en bukett blommor ett visst klockslag. Jag skrev vad jag skulle ha på mig och vi bestämde träff.

När träffen sen skulle bli av gjorde jag mig onåbar några timmar innan, jag stängde av datorn och gick sen till stan. Jag gick förbi hotellet under tiden vi skulle träffats och såg honom stå där men jag gick inte in. När jag kom hem och slog på datorn dagen efter hade jag fått jättemånga arga meddelanden från honom där han klagade på hur mycket han lagt ut, att han hade rest hela dan osv, jag svarade bara "skyll dig själv torskjävel".

hahaha den var bra ;) hoppas han lärde sig en läxa på de
  • Solarn

Tips till er som inte förstått vad mannen gjorde för fel, om någon säger till er att de inte är intresserade av ett romantiskt eller sexuellt förhållande, sluta jaga dom då, respektera vad de säger.
    Till ts, varför blockerade du honom inte bara? Att lura sig till nakenbilder och hota att lägga ut de på nätet är väldigt fult.

• Anonym (HORA)
    Solarn skrev 2019-07-31 17:31:31 följande:

Tips till er som inte förstått vad mannen gjorde för fel, om någon säger till er att de inte är intresserade av ett romantiskt eller sexuellt förhållande, sluta jaga dom då, respektera vad de säger.
    Till ts, varför blockerade du honom inte bara? Att lura sig till nakenbilder och hota att lägga ut de på nätet är väldigt fult.

Du har så rätt!
    Min poäng är att alla har ett egenansvar för situationer man hamnar eller inte hamnar i.
    Denna tjejen anser inte att hon har något ansvar för situationen som uppstod.
    Thats it!
  • Anonym (A)
    Solarn skrev 2019-07-31 17:34:48 följande:
    Mannen planerade en sexuell träff med ett barn under 15 år, han förtjänade absolut anonym (tjej)'s hämnd. Skäms på dig som tar mannen i försvar och dessutom för ditt anonyma nick.
    +1
  • Shameless
    Donum skrev 2015-03-24 06:07:24 följande:

Jag fattar inte vad fel han gjorde mot dig?

Jag brukar hämnas genom att vara lycklig. Få saker irriterar så.

Svar på tråden Gick min hämnd för långt? Om ni hämnas vad gjorde ni då?