Inlägg från: Anonym (öh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (öh)

Måste bryta med min älskare

Anonym (E) skrev 2021-01-19 05:24:32 följande:
    Om det fungerade skulle väl ingen med barn vara otrogna?
    Eller hur! Att få barn är en påfrestning även för bra förhållanden, så om förhållandet redan är dåligt lär det inte bli bättre av sömnbrist och sämre möjligheter till sexliv.
  • Anonym (öh)
    Anonym (Klara) skrev 2021-01-19 08:43:23 följande:
    Menade inte att förhållandet med maken blir bättre menade att så blir det slut med älskaren. Attraktionen och känslorna kommer försvinna för honom och henne
    Om förhållandet med maken fortfarande är dåligt kommer ts fortfarande att vara öppen för att få känslor för andra. Och i vilket fall som helst är det inte rätt mot barnet att sätta det till världen för att hålla ihop en familj. Barn ska man skaffa för att man längtar efter dem, inte för att de ska fungera som terapeut åt föräldrarna.
  • Anonym (öh)
    Anonym (Klara) skrev 2021-01-19 14:56:43 följande:
    Fast jsg vet folk som gjort så och attraktionen försvann. Funkar iaf för kvinnor. De förälskar sig i bebisen och släpper älskaren. Sen kan det säkert komma tillbaka efter amningen men då har man iaf avbrutit något år från älskaren och brutit den dåliga vanan

För män är det annorlunda. De får bebisar och kan liggga med andra mer än någonsin då, eftersom frun inte ger dem uppmärksamhet
    Barn är inga labbråttor som ska sättas till världen som ett experiment för att eventuellt kunna lösa föräldrarnas problem. Fast jag borde egentligen inte bli förvånad eftersom vi är på FL, där det är helt normalt att skaffa barn i dåligt fungerande förhållanden och sedan starta trådar om att partnern är dum i huvudet och allt är åt helvete.
Svar på tråden Måste bryta med min älskare