Inlägg från: Anonym (Emot allt vad aga och våld) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emot allt vad aga och våld)

Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?

Är emot allt vad aga och våld står för mot barn och vuxna. Barn är försvarslösa och kan inte försvara på det sättet en vuxen kan och dessutom behöver barn trygghet och kärlek, det är det viktigaste vid en uppväxt och det kommer aldrig något bra ut av att slå sitt barn. Jag skulle aldrig i hela mitt liv slå mitt barn. Det vore fruktansvärt och det blir en misstroendeförklaring mot oss vuxna och får bara barnet att inte lita på vuxenvärlden.

Ett barn skall inte straffas för att de gör fel eller inte lyder, oftast är det vi föräldrar som inte kanske uppfostrat barnet till att bete sig så som vi vill. Skulle aldrig i hela mitt liv slå mitt barn och visst har vi haft våra konflikter, men då har det faktiskt hjälpt att hon och jag satt oss ner och pratat igenom situationen, men att ge sitt barn smisk för att det skulle vara bra i uppfostringssynpunkt som du Filip 1990 anspråkar,är så korkat sagt, att jag inte ens orkar kommentera det faktiskt.

Jag avskyr allt vad våld, aga och misshandel samt mobbning heter.

De som förespråkar aga på barn skall inte ha barn och man skall inte slåss som vuxna heller. Våld föder våld, det är därför vi har ett samhälle fullt av våld, för att slåss verkar vara något som är ok, vuxna emellan, det är aldrig ok att slå någon, inte barn och inte vuxna.

Jag tycker det är förnedrande att man ens har en tanke på att det skall vara ok att slå barn. Jag skulle aldrig slå mitt barn och inte någon vuxen heller, det är inte på det sättet man löser problem eller får sina barn att sköta sig bättre.

Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?