Anonym (--) skrev 2015-03-26 20:16:15 följande:
Igen, att dra till med för stora ord man inte förstår i tid och otid för att försöka kamma hem billiga poäng som en viss provokatör i tråden, uppnår man inget annat än att förlöjliga offer av riktig misshandel.
det är att vattna ut begrepp som beskriver ett mycket stort brott, nått folk tyvärr råkar ut för dagligen och jag kan nästan garantera dig att dom skulle tycka vi snackar om äpplen och atomer i samma mening om man jämför deras skador med en unge som fick sin "ego sårad" en gång nånstans vid felbeteende.
Hela det talet är fylld av hyckleri, vi kommer alla "slå" våra barn vid ett eller annat tillfälle, om det är i låg ålder när man slår barn handen eller fångar hårt när handen är på väg mot stearinljus eller senare under livet för nått annat.
Illa kommer vi också göra våra barn, vi kommer vid ett och annat tillfälle ta bort förmåner skicka på timeout på rummet eller vad man nu kan tänka sig att hitta på.
såra kommer vi göra kontinuerligt när dom växer upp, vänta tills tonåren kommer och anklgelser börjar hagla.
Poängen är att svartvit tänkande har ingen plats i det verkliga livet, inget i det verkliga livet faller under svartvit tänk.
Mer än i ett utopi nånstans där allt är fjunigt fint eller ett rent helvete.
Det är din åsikt, delas av några, jaghar min åsikt, delas av några, det enda som är viktigt här att alla våra barn mår bra och utvecklas som dom ska till självgående empatiska individer som ställer upp för sina nära och kära och visar respekt för sin omgivning.
Det har jag också skrivit flera gånger om, vad vill du ha egentligen?
Nån mall på hur många "slag" är okey var hur och hur hårt i kilo per punkt?
Lämnar du ungen blödande på golvet efter utdragen misshandel för att gå och poppa en öl med fridfull tanke i huvudet att nu blir det tyst i några timmar så har man nog passerat gränsen.
Nej, inte alls, det är inte alls att förlöjliga offer för grövre misshandel att kalla misshandel för misshandel.
Sen att det finns olika grader av det är en annan sak.
Om du stjäl en hårnål så är det fortfarande en stöld även om det finns andra stölder som är ofantligt mycket större.
Du har tydligen inte läst mina inlägg, jag har fostrat 4 barn till vuxen ålder utan att en enda gång slå någon av dom.
Så jag vet att det går, det är inte hyckleri att vara mot barnaga, det är empati med svagare grupper.
Min åsikt delas av dom flesta.
Din delas av några få dom flesta av dom är såna som vill rättfärdiga sitt eget våld.
Ja, eftersom du förespråkar en annan definition av vad som är misshandel än den gängse så skulle jag vilja se en korrekt och exakt definition av vad det innebär.
Luddiga definitioner som är godtyckliga ger jag inte mycket för.
Ja, jag tror också att dom allra flesta föräldrar vill det bästa för sina barn, men jag tror att om man vill använda aga som ett medel så är det för att man inte ser nån annan väg att hantera sitautionen och det är en brist hos föräldern.
Jag skulle önska att dom föräldrarna istället lärde sig andra sätt att hantera en sitaution utan att skada sina barn.
Ingen förälder är perfekt men att slå sitt barn är att göra illa på en helt annan nivå.