Inlägg från: Anonym (Ada) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ada)

Jag är rädd för min man

Det ÄR inte så lätt att lämna, jag har varit i samma situation.
    Hoten eskalerade till verklighet och han misshandlade mig mycket grovt, mitt liv kunde lika gärna tagit slut.
    Han våldtog mig och misshandlade mig i flera år innan jag lyckades lämna.

Det måste hända något eller så måste man"vakna", svårt att förklara.

Jag vill vara anonym tyvärr... annars kunde jag nog givit ts en del råd privat.

• Anonym (Ada)
    Anonym (Rädd) skrev 2015-03-24 20:38:00 följande:
    Så hemskt att det kan eskalera till fysiskt. Hur gick det för dig sen?
    Efter att han slagit mig sönder och samman och en granne fått nog och ringde polisen gick det fort.
    En av poliserna som kom var en gammal bekant sedan långt tillbaka som jag inte träffat på länge... han fortsatte hålla kontakten med mig och fick mig inse att jag måste gå.

Jag tog kontakt med soc som efter att jag polisanmält hjälpte mig att få en lägenhet.
    Det blev rättegång, det var en pärs men ack så värt det så här efteråt.
    Han fick sitta av sitt straff och jag fick ett relativt stort skadestånd.
  • Anonym (Ada)
    Anonym (Lugn) skrev 2015-03-26 16:27:07 följande:

Kan du inte försöka lugna ner honom när han är arg? I stundens hetta kanske det är bättre om du bara är tyst istället för att bråka eller skrika åt honom (om du gör det).

Har svårt att tro att han skulle bli mer förbannad för att du t.ex är tyst, tvärtom, han skulle nog lugna ner sig när han ser att du är tyst och ledsen.

Bara nej!

"Vad sitter du där och håller käften för, säg nåt för fan"!
    Och så vidare, och så vidare, och så vidare.

Det märks att du saknar erfarenhet av detta.

Ska ts förresten behöva förneka sig själv för att hennes kille inte ska bli galen?
  • Anonym (Ada)
    Anonym (lämnat) skrev 2015-03-27 08:52:19 följande:
    Kan faktiskt inte säga direkt nu, för tätt inpå vad som gjorde att jag stannade. Men när "ens kille" står med kniven mot strupen på sig själv eller mot min hund så stannar man...När jag lämnade han i december så hota han med att ta livet av sig, men det har han ju inte gjort... Men visst rädslan att han skulle verkställa hoten fanns där. 
    Mitt ex hotade också med att ta livet av sig.
    Han gjorde det inte heller.
    Och ärligt talat, jag skulle inte gråta om han gjorde det.
Svar på tråden Jag är rädd för min man