Inlägg från: Anonym (En till) |Visa alla inlägg
  • Anonym (En till)

Jag är rädd för min man

Anonym (Kan ngn förklara?) skrev 2015-03-26 20:58:37 följande:
    Var det för att du var rädd för hans hot om vad han skulle göra du stannade? För det är ju ändå ganska ologiskt. Även om han verkställde sina hot blir det ju som att välja mellan pest eller kolera ändå. Att kanske bli misshandlad eller garanterat bli det..

Jag har oxå tidigare levt i ett detruktivt förhållande med psykisk och fysisk misshandel under flera års tid, på daglig basis. När man lever i en sån relation blir man ofta så pass nertryckt, förövaren vill få det till att allt han gör är ditt fel, du är misslyckad och värdelös och förtjänar att bli misshandlad, han får dig att tro att alla andra oxå tycker det... till slut är ens självkänsla totalt körd i botten och man tror på vad han säger, man är nog så värdelös så man förtjänar att bli slagen. De vänner man tidigare hade har man inte lika mkt kontakt med, kanske inte heller sin familj. Man är helt själv med detta och har ingen att få stöd ifrån. Sen får de en att leva mellan hopp och förtivlan, de spelar på ens känslor. Ena dagen är han jätteelak, misshandlar dig och talar om hur dålig du är, sen ångrar de sig, lovar att bättra sig och att allt ska bli bra, när ens självkänsla = noll vill man tro det, det ska bli bra, vi ska göra det, men sen blir det samma sak igen. Han misshandlar, ångrar sig och lovar att fixa till allt. Mitt ex. fick mig att tro att har jag inte honom kommer ingen någonsinn vela ha mig, ibland sov jag på golvet för jag tyckte att jag förtjänade det, jag va ju ändå så "värdelös", jag var ju bara en hora, fitta, luder m.m. och ingen gillade mig, den enda jag hade var han, även fast jag försörjde honom + tog hand om hemmet och servade honom dygnet runt medan han var ute på kriminella saker med sina polare. Till slut tänkte jag att hellre själv resten av livet än att leva med honom, så efter mkt om och men lämnade jag. Det tog sen många år att bygga upp min självkänsla igen ch att våga lita på folk, skaffa nya vänner, nytt stabilt förhållande m.m. Vet att det är många som har svårt att förstå, men har man varit där så vet man.
  • Anonym (En till)
    Anonym (Rädd) skrev 2015-03-24 14:37:45 följande:
    Det är jobbigt. Att leva såhär. Är rädd att han ska bli arg, att han ska kliva över gränsen och slå mig eller döda mig. När vi bråkar och han är frustrerad och intr haft tillräckligt med sex, då blir han aggressiv. Han vill skrämma mig, säger att han ska slå in mitt pannben, att han kommer bryta min arm eller att han vill att jag dör. Jag blir vettskrämd. Jag gråter och han spärrar upp ögonen och ser galen ut. Han har bara slagit mig en gång, och då skrek jag så högt att han blev rädd att någon skulle höra. Jag är rädd att der ska gå från hot, svordomar och skrik till att han en dag kommer göra det. Jag skulle skrivit "lämna honom" men det är inte så enkelt. Vad kan jag göra i stunden, när jag är rädd? Jag känner mig så ensam. Finns det någon där ute som kan prata med mig?

Hej TS, kan tyvärr av egen erfarenhet säga att en man som slår kommer slå igen så länge du stannar. Vi är många tidigare nisshandlade som kan intyga det. Det börjar oftast med psykisk misshandel, han vill skrämma dig, trycka ner din självkänsla så han kan bestämma över dig. Han har redan slagit dig en gång, gå innan det e fötsent. Jag vet att det inte e lätt, har själv varit där i flera år och det blir aldrig bättre utan bara värre ju längre du stannar, vad han än säger eller hur mkt han än ångrar sig så har du redan sett hans dåliga sifa. Önskar dig lycka till.
Svar på tråden Jag är rädd för min man