Inlägg från: Anonym (MC) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MC)

Jag är rädd för min man

Ts, först vill jag säga att du inte är ensam även om oftast känner så. Det finns otroliga kvinnor som har erfarenhet av att vara fast i ett farligt förhållande med en kontrollerande och aggressiv man. Det finns kvinnojourer som kan göra underverk. När du väl är hos dem så kontaktar du polis. Därefter får du hjälp och råd Ang hut du ska göra för att aldrig hamna hos din man igen.

Skrämseltaktik är vad din man sysslar med. Han får dig att gå på nålar,att kunna styra dig med bara en blick eller ettor. Det är så det slutar. Slagen kommer,det är bara en tidsfråga och har han gjort det en gång så lovar jag att det kommer ske många fler gånger om du inte lämnar.

Jag har aldrig levt i ett sådant förhållande men min pappa var den där aggressiva,misshandlande och kontrollerade mannen mot min mamma. Hennes räddning var att polisen och soc blev involverade. Mamma levde i många år med rädsla att han skulle dyka upp så hon fick beviljat extralås och kedjor på dörrar etc. Hon har varit fri från honom i 22 år nu.

Min mor säger att det är så svårt att lämna eftersom han ju visade sina bästa sidor också mellan slagen och våldtäkterna. Kvinnan blir så nedbruten och tackar och bockar när mannen erbjuder en liten smula. Det blir ett medberoende där du som kvinna inte vet hur du själv mår innan du sett vilket humör mannen är på.

Nej,det är inte lätt att lämna men det är ett måste om man vill överleva och dessutom innan det finns barn med i bilden. Jag önskar inget barn att må som jag och mina syskon mådde,att ständigt vara rädda och ha mardrömmar om sin egen pappa.

Gå nu innan det gått för långt. Innan du tappat dig själv totalt,innan du blir hans marionettdocka. Lycka till!

Svar på tråden Jag är rädd för min man