• Blahonga

Träning och skor

Jag sitter mest och cyklar när jag tränar och har fått höra att jag inte behöver ha några särskilda träningsskor för det. Jag har ett par adidasskor som sitter bra runt foten och är egentligen nöjd med dem. 

Men jag har börjat gå (inte springa) på ett löpband. Jag går visserligen väldigt fort och har rejäl "uppförsbacke"...

Behöver jag köpa typ joggingskor för det? Med särskilda inlägg eller sula eller nåt? Jag kan NOLL om träningsskor och de jag känner som tränar med särskilda skor köper antingen sina skor på typ H&M eller Din Sko eller på Löplabbet för 1500:-... Om jag nu skulle behöva särskilda skor för löpbandet, måste de kosta skjortan för att vara bra?

• Svar på tråden Träning och skor
  • sportpappa

Skor är väldigt individuellt och det är därför svårt att säga vad som är bra för dig.
    Om det känns bra att gå och/eller springa med de skor du har så tycker jag du ska fortsätta med det.
    Gå gärna till en butik och prova lite olika skor och se om du känner någon skillnad. Det som ofta händer med skor med tiden är att de blir hårda och stumma och då är det skönt att skaffa ett par nya.

Skor måste inte kosta jättemycket. Det går att hitta bra för några hundra till långt över tusen kronor. Prova olika skor och känn efter vad budgeten tillåter.

Just på Löplabbet köper jag sällan skor eftersom jag tycker att de är lite dyra. På XXL har jag hittat en del. De brukar ha bra priser.

• Blahonga

sportpappa - Ahh, min man gillar också XXL, det var en bra idé, tack! Alltså, faktum är att jag fick ont i skenbenen efter att jag trampat på löpbandet, men jag har ingen aning om det har med skorna att göra. 

Men de jag använder har jag haft ett par år, så det kanske är dags för ett byte. 

Ska absolut kolla på XXL, tack igen :)

• Blahonga

sportpappa - Ahh, min man gillar också XXL, det var en bra idé, tack! Alltså, faktum är att jag fick ont i skenbenen efter att jag trampat på löpbandet, men jag har ingen aning om det har med skorna att göra. 

Men de jag använder har jag haft ett par år, så det kanske är dags för ett byte. 

Ska absolut kolla på XXL, tack igen :)

Svar på tråden Träning och skor