Behöver lite hjälp med tsh
hej!
Jag var hos läkaren för några veckor sedan eftersom jag fick blåmärken på mina lår då och då, läkaren vill ta lite prover bl.a för sköldkörteln.
Mitt Tsh värde låg då på 8,9, fick komma in efter en vecka och ta ett nytt blodprov och då hade mitt tsh stigit till 25. (detta säger mig ingenting)
Jag har läst att det normala är 0,1-4.0 är 25 då jätte mycket?
Jag har vart väldigt trött och deppig sen jag fick barn för 8 månader sen och haft jätte problem med att gå ner i vikt, fick träffa en läkare då och hon skrev ut antidepressiva tabletter till mig och sa att jag hade förlossningsdepression.
Så ni med hypotyreos vad låg erat värde på? har börjar med lexavin 25 mg, men känner mig fortfarande lika trött och deppig som innan.
mvh
Min dos är också 25mg och jag har fått förklarat för mig att man börjar på låg dos och ökar sedan om det behövs (blodprov ca var 4e vecka för att hålla koll på om/när medicinen bör regleras). Min läkare sa att man börjar på låg dos för att man kan må sämre om man börjar med en för hög dos. Har även läst det någonstans. Man behöver alltså en långsam stegring av levaxin för att kroppen ska vänja sig och inte må sämre. Tyvärr kan det också ta lång tid innan man mår bättre. Vet att en del mått bättre efter ca 4-6 veckor medans andra har det tagit flera månader för.
Hoppas du snabbt får må bättre och att du fått en sänkning av ditt tsh redan nästa prov! =) har du kollat t4, t3 och antikroppar?