• niinnii87

Konstant huvudvärk!

Hej!

Jag är i vecka 16, och har dom senaste 2 veckorna iallafall, haft konstant huvudvärk. Oftast vaknar jag med huvudvärken och den håller i sig nästan hela dagen. Trots att jag dricker vatten, tar en alvedon, stressar inte..

Pratade med BM igår som sa att det kan vara spänningshuvudvärk å att jag kan ringa till sjukgymnasten som kanske kan hjälpa mig.
    Tror ju inte detta beror på att jag kanske dricker för lite eftersom jag vaknar varje morgon med huvudvärken. Å pga stress eller arbetsställning kan de inte heller vara då jag även har de såhär trots att jag vart ledig i över en vecka.

Kan lixom inte relatera det till något speciellt.

Har nån tips på va jag kan göra?

Tänkte testa med järntabletter men har inga låga värden.
    Jag börjar bli galen på detta då det påverkar allt. Har ingen lust att göra nånting.

Kan de kanske bero på att jag inte kan sova hela nätterna utan avbrott? Vaknar ju ofta på nätterna å behöver kissa och för att jag har ont av foglossning..

• Svar på tråden Konstant huvudvärk!
  • smurfan8402

Jag är i vecka 17 o känner igen mig 
    har haft konstant huvudvärk sen jag var i  vecka 10 har även vart sjukskriven tack vare huvudvärken. men är nu så trött på att ha ont så jobbar ändå. o då får man foglossning oxå. vill verkligen inte bli sjukskriven redan nu.

min bm sa åt mig att huvudvärken kunde komma av alla hormoner man har i kroppen. o det är jätte vanligt med huvudvärk när man är gravid. 
    alla mina värden var jätte bra så det var bara o vila så ofta som det går. fast för mig är det lite svårt när man har en treåring som gärna vill aktiveras hela tiden hehe.

• niinnii87
    smurfan8402 skrev 2015-03-26 19:05:26 följande:

Jag är i vecka 17 o känner igen mig 
    har haft konstant huvudvärk sen jag var i  vecka 10 har även vart sjukskriven tack vare huvudvärken. men är nu så trött på att ha ont så jobbar ändå. o då får man foglossning oxå. vill verkligen inte bli sjukskriven redan nu.

min bm sa åt mig att huvudvärken kunde komma av alla hormoner man har i kroppen. o det är jätte vanligt med huvudvärk när man är gravid. 
    alla mina värden var jätte bra så det var bara o vila så ofta som det går. fast för mig är det lite svårt när man har en treåring som gärna vill aktiveras hela tiden hehe.

Ja men precis. Känns dumt att vara sjukskriven när ingenting hjälper ändå. Vilar jag så blir de bara värre. Å jag har ändå möjlighet till det då jag har tidigare barn varannan vecka..

Men det är nog som du (bm) säger. Hormonnivån.
  • Jdyhu

Jag hade samma problem, huvudvärk och sängliggande flera dagar i veckan. Blev desperat efter ett tag och var villig att pröva vad som helst som kunde hjälpa, så fick jag tipps om akupunktur, var lite skeptisk men prövade iaf några gånger. Nu har jag gått 6ggr och har inte haft huvudvärk på snart 3veckor, kan inte minnas senast jag gått så länge utan huvudvärk varken innan eller efter jag blev gravid, har haft problem med huvudvärk sedan tonåren. Känns såååå skönt att vara mig själv igen när jag slipper huvudvärken!

• VB52015

Exakt som du har det hade jag kring just dessa veckor, i alla tre av mina graviditeter.. Min huvudvärk, den som är dygnet runt, har just gått över (är i vecka 23 nu). Håll ut och litar du inte på din bm, så sök hos en riktig läkare! Men jag tror det beror på det ökade trycket i kroppen, den ökande blodmängden, iom att det gett med sig nu. Jag lider dessutom av migrän och fy FAN så vidrigt detta har varit, puh! Lycka till och hoppas du får må bättre snart!

2007 | 2013 | 2015 www.OlofssonsNioB.blogg.se
  • niinnii87
    VB52015 skrev 2015-03-26 21:04:25 följande:

Exakt som du har det hade jag kring just dessa veckor, i alla tre av mina graviditeter.. Min huvudvärk, den som är dygnet runt, har just gått över (är i vecka 23 nu). Håll ut och litar du inte på din bm, så sök hos en riktig läkare! Men jag tror det beror på det ökade trycket i kroppen, den ökande blodmängden, iom att det gett med sig nu. Jag lider dessutom av migrän och fy FAN så vidrigt detta har varit, puh! Lycka till och hoppas du får må bättre snart!

2007 | 2013 | 2015 www.OlofssonsNioB.blogg.se
    Tack så mkt allihop! Jag ska nog ringa sjukgymnasten om detta. Ska ändå ringa om foglossningarna :)
  • Maddi

Jag har alltid haft svår huvudvärk och under graviditeten väldigt nycket. Alvedon hjälper inte ett skit och jag behövde att kroppen började om helt på noll och fick citodon utskrivet. Tog ett par sånna till natten, då man kan bli trött av dom, och när jag vaknade va huvudvärken borta och den kom inte tillbaka på ett bra tag. Annars kan akupunktur ha god effekt

• niinnii87
    Maddi skrev 2015-03-27 01:14:23 följande:

Jag har alltid haft svår huvudvärk och under graviditeten väldigt nycket. Alvedon hjälper inte ett skit och jag behövde att kroppen började om helt på noll och fick citodon utskrivet. Tog ett par sånna till natten, då man kan bli trött av dom, och när jag vaknade va huvudvärken borta och den kom inte tillbaka på ett bra tag. Annars kan akupunktur ha god effekt

Men är citodon verkligen bra att ta när man är gravid? För jag fick höra att jag skulle vara försiktig med mina citodon när vi försökte bli gravida för att det kunde störa..

Jag ska ringa å höra vad dom kan göra för hjälpa mig med huvudvärken. Vaknade av mindre huvudvärk idag än annars. Ett gott tecken men än har dagen knappt börjat för mig!
  • Maddi
    niinnii87 skrev 2015-03-27 10:16:43 följande:

Men är citodon verkligen bra att ta när man är gravid? För jag fick höra att jag skulle vara försiktig med mina citodon när vi försökte bli gravida för att det kunde störa..

Jag ska ringa å höra vad dom kan göra för hjälpa mig med huvudvärken. Vaknade av mindre huvudvärk idag än annars. Ett gott tecken men än har dagen knappt börjat för mig!

jag fick dom utskrivet från förlossningen, de är ju inte sån fara om man inte tar varje dag, man måste ju tänka till. Det var en tjej som tog citodon varje dag och det påverkade barnet att den va tvungen att trappas ner med morfin. Men jag har tagit 2 stycken tre gånger under 9 veckor. Så då gör de ju inget. De är påfrestande och ha huvudvärk med.
  • VB52015

Jag fick också Citodon utskriveT, dock missade läkaren den stora varningstexten - jag tål inte citodon, jätte allergisk! Sa såklart till.

2007 | 2013 | 2015
  • FamiljenTokig

Jag har haft envis huvudvärk sen vecka 12, inga tabletter hjälper, tror dock att mitt arbete med kassa hjälper till rätt duktigt och mina järnväden är i botten. Bm har tipsat mig om akupunktur, jag har aldrig trott på de, o nålar är inte min grej, men hur som svalde jag stoltheten mot att vara emot nålar. Och tror de eller ej! Min huvudvärk är nästan helt fantastiskt! Hjälp utan tabletter! Rekommendera varmt de där nålarna ;) dock kan man börja tidigast i v 20.

Svar på tråden Konstant huvudvärk!