Sent svar, men bättre sent än aldrig:
Nej, jag rekommenderar INTE SW.
Majoriteten av konsultcheferna där är säkert jättetrevliga, MEN urusel lön och dåliga villkor. De kan verkligen köra med sina konsulter, likt slavdrivare.
Nu ska jag berätta nåt riktigt risigt:
En underbart seriös kille (ironi) som jobbade för dem skröt om att han kunde fixa jobb åt mig som konsultchef (han hoppades väl på nånting.......)
"Jag är såå tight med vd:n" menade han på.
"Skicka mig bara din mailadress, så ska jag vidarebefordra den till henne" lovade han. Och jag blev kontaktad.. Och lurad (!)
Nåt konsultchefsjobb kom aldrig på fråga. Istället förvandlades jag till konsult för dem, utplacerad på riktiga skitjobb... Bl a att sitta och arkivera dokument i en liten skrubb (om 4 x 4 kvm) vid ett större, internationellt bolag. Jag skötte dock jobbet till 200 % och redde upp en ordentlig röra för företaget.
Under tiden blev jag konstant trakasserad av deras konsultchefer som kontrollerade minsta rörelse. En av dem mobbade mig öppet. Dessvärre minns jag inte allt - men detta är det värsta jag har varit med om. Hon gav sig på mig för precis allting.. Mycket hets om kontrakt osv och när de själva slarvade med praktikaliteter så fick konsulten skulden.
Jag slutade så småningom och kom därefter i kontakt med en av konsultcheferna som hade avslutat sin anställning vid SW och som avslöjade hur de EGENTLIGEN behandlade sina stackars konsulter... Samt en hel del oegentligheter om företagets firmafester:......
Så nej. Gärna andra konsultföretag, men Aldrig SW. Aldrig.
PS... Det finns skäl till varför de regelbundet scannar webben och raderar kritik och negativa omdömen