• Zazou

följas åt under utredning 2015

Hejsan! Hur går det för er? Får man slänga sig in här?

Vad jag förstått så har ni påbörjat en utredning men vad visade den eller vad tror ni att bekymret är (om inte utredningen är klar)?

Jag har bara varit på inskrivningssamtal än så länge och tagit blodprov (inte fått svar än dock) men tror att det ska fixa till sig med Pergotime om det inte visar något oväntat på proverna. Mitt problem är långa cykler (70-120 dagar)

• Zazou
    CinnamonGirl skrev 2015-09-18 18:07:23 följande:
    Mina prover var okej, hade bra äggreserv. Hade förhöjt TSH-värde men fick Levaxin utskrivet. Gjorde spolning och ena äggledaren syntes dåligt... eller inte alls snarare. Var på hysteroskopi för ett par veckor sedan och det var tydligen helt stopp.

Har ett datum då jag ska träffa ansvarig läkare för att gå igenom allt, kommer nog bli rekommenderad IVF. Det är ju inte billigt och jag vet inte hur vi ska få fram de pengarna... :-/
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
    Har du barn sedan innan?
  • Zazou
    CinnamonGirl skrev 2015-09-19 07:43:08 följande:
    Inga barn sedan tidigare, tyvärr.
    Jag trodde man fick ivf "billigt" med första barnet? Eller kan det vara olika i olika landsting kanske?
  • Zazou
    CinnamonGirl skrev 2015-09-19 18:09:00 följande:
    Vi bor inte ihop, dessutom är mannen för gammal... då får man bekosta kalaset själva.
    Åh jaha. Det finns kriterier alltså.. Lycka till ändå!
Svar på tråden följas åt under utredning 2015