• Anonym (Skiträdd)

Nu flyger jag aldrig mer!

Germanwings som störtade rakt in i en bergvägg i Alperna för att en av piloterna beslöt sig för att begå självmord! Men fatta! Det är ju så sjukt och bortom allt jag hört! Jag har bestämt mig för att aldrig flyga mer. Förr var det kapare och terrorister som var riskerna, nu är det piloterna av alla människor. Tänker att det kommer väl att dyka upp copy cats nu! Det blir tåg, bil, buss och båt för mig i fortsättningen så nu är det slut på alla långresor. Fy fan! Är det någon mer som har blivit livrädd för att flyga efter det här? Hur tänker ni resa i fortsättningen?

• Svar på tråden Nu flyger jag aldrig mer!
  • Anonym (Oförändrat)

Vi kommer flyga som förr. Har aldrig varit flygrädd av nån orsak och är det inte nu heller. Att flyga är absolut säkraste färdsättet! Tänk på hur vansinnigt många flyg det går varje dag och hur otroligt få olyckor det ändå är. Glad Det här var en enstaka idiot,de intervjuade en pilot på radion som under sina 30 år aldrig hört talas om nåt liknande.

• Anonym (Du går inte säker någonstans!!)

Ska du sluta åka tåg också? För du har väl inte glömt tågkraschen i Santiago de Compostela, Spanien, juli 2013?

• Mantrasina

Det är inte farligare att flyga nu än före den här krashen. Sannolikheten för att nåt ska hända har inte ökat. Det är mycket farligare att köra och åka bil/buss än att flyga. Nej, inte ett dugg rädd att flyga!

• Rakad Apa
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (Skiträdd)
    Anonym (Du går inte säker någonstans!!) skrev 2015-03-26 20:15:36 följande:

Ska du sluta åka tåg också? För du har väl inte glömt tågkraschen i Santiago de Compostela, Spanien, juli 2013?

Kraschade tåget för att lokföraren begick självmord vid spakarna?
  • FuckGoggleAskMe

Jag kan ju vara lite allmänt paranoid, och tro att självmordskandidater vill kasta sig framför just min bil, eller kör just min taxi, buss, tåg, flyg etc, eller kör ett mötande fordon. Denna tanke kan komma, men jag låter den aldrig styra mitt liv, det är ju faktiskt väldiga undantag att något sådant händer, man kan ju lika gärna halka i duschen hemma och slå ihjäl sig. Kände en kille som halkade på översta trappsteget på hotelltrappan och slog ihjäl sig, bo aldrig på hotell!!

• Anonym (iii)
    Anonym (Skiträdd) skrev 2015-03-26 20:20:50 följande:
    Dom dog lika mycket för det.
  • Vanillaextract

Ehm.. det har alltid varit de vanliga piloterna som varit vanligast bland olyckor. Och flyg är fortfarande väldigt säkert, de saker du tänker ersätta flyget med är knappast säkrare.

Låt inte rädslan kontrollera och begränsa ditt liv. 

• Anonym (Du går inte säker någonstans!!)
    Anonym (Skiträdd) skrev 2015-03-26 20:20:50 följande:
    Orsaken till urspårningen är vad jag vet inte helt klargjord men den anses bero på oaktsamhet från föraren som pratade i telefon(!) under färden och glömde bromsa in inför en tunnel.

Sådana mänskliga fel och slarv lär ju vara en bra mycket vanligare orsak till trafikdöd än vad självmord är eller vad tror du?
  • Anonym (omvänt)

Men nu kommer de ju ändra rutinerna så att en pilot inte kommer kunna vara ensam i cockpit. Så att en pilot inte kan göra nått sånt här igen. 

Det är som när jag skulle flyga hem från London i augusti 2006 när de skulle bygga den där bomben inne på flygplatsen, om du kommer ihåg? Säkerheten var sååååå förhöjd, har aldrig känts så tryggt att flyga som det gjorde då ;)

Svar på tråden Nu flyger jag aldrig mer!