Inlägg från: Läs vad som står och inget annat |Visa alla inlägg
  • Läs vad som står och inget annat

Pappan hotar för att få sin vilja igenom.

1. Skaffa ett billigare boende så du slipper va beroende av faderns "extra" pengar 2;. Vänd dig till familjerätten genast. 3. Det är dottern som blir lidande för att han sviker gång på gång och han måste börja ta sitt ansvar eller kräv ensam vårdnad om det ej går och få in förnuft i skallen på fadern!

• Läs vad som står och inget annat
    Anonym (Mamma till 4) skrev 2015-03-29 20:41:36 följande:
    Om man inte klarar att bo kvar om man inte får de extra pengarna ifrån den andre föräldern så är det något som är riktigt fel och man kan ju undra hur stor denna summa är, rejält stor borde den vara.
    Jag hade aldrig under några omständigheter gått med på att leva så om jag så skulle leva på havregrynsgröt och pasta så hade jag vägrat att låta den andre att ens få nöjet i vetskapen om att han kan köra med- och hota hur som helst.
    Dra in på alla onödiga utgifter och leta billigare boende i den staden där du har ett kontaktnät.

Jag vet att det inte är lätt, var själv fast i ett förhållande med fysisk och psykisk misshandel och var totalt nedbruten men tog mig upp igen och trots flera år rättare bestämt 7 av hot om våra två barn och psykiska nedtryckningar är jag nu äntligen fri, barnen vill inte träffa honom och jag har gjort mig av med alla minnen som har med honom att göra.
    Det enda jag ångrar är att jag inte gjorde något åt min situation tidigare.
    Kan jag så kan vem som helst, så illa var det. Lycka till med allt och håll huvudet högt.
    Klockrent...

Sök billigare boende ts o lev hellre på pasta o gröt än att låta honom hota o köra med dig, du kommet vinna på att stå upp för dig själv, både för din egen skull o dels ditt barn..
Svar på tråden Pappan hotar för att få sin vilja igenom.