• Tow2Mater

Tycker att sambo dricker för mycket under graviditet

Ser ingen anledning att han ska sluta, och du behöver ju bara sluta under 9 månader. Du överreagerar enormt ja.

Och sluta äta ute for att man får barn?? Va?? Har ni nån romantiserad bild av hur allt ska bli hemlagat, ekologiskt, "nyttigt" och billigt i samband med barnet? ha ha. Ar det nån gång man behover äta ute ibland och ta ett glas vin till, är det när man har barn!

• Tow2Mater
    Ellaria skrev 2015-03-27 17:32:36 följande:

Om det är vinsmaken du är ute efter finns ju alkoholfritt vin. Vet dock inte om det smakar likadant, jag dricker inte rödvin själv.

Finns ett par sorter som duger, men det smakar ju inte riktigt likadant. Men i TS fall borde det nog duga, precis som tre år gammal choklad smakar underbart om det är det enda man har hemma vid godissug.
  • Tow2Mater
    Anonym (Suck) skrev 2015-03-27 19:48:04 följande:
    Jag visste att det inte kunde fortsätta så för alltid, men en period så var det roligt både att vara onykter, smaka goda viner och ölstorter och att besöka restauranger, evenemang och konserter. Det är en självklarhet att den livsstilen inte kan fortsätta bara för att graviditeten blir klar. Det som oroar mig är att min sambo inte verkar hålla med.
    Varför skulle man sluta med det bara för att man får barn? Det finns en gyllene medelväg i allt; mittemellan att vara helnykter och stupfull; mittemellan "aldrig" och "7 dagar i veckan".
Svar på tråden Tycker att sambo dricker för mycket under graviditet