• Anonym (A)

Tycker att sambo dricker för mycket under graviditet

Om han dricker upp till 4 ggr ute/veckan så kan jag förstå att TS känner sig övergiven hemma. Dessutom tror jag många inte anser sig ha råd att äta ute 5ggr i veckan när de får familj. Att dessutom inte dricka när man har barn är bara sunt förnuft, jag kommer inte vara berusad framför mina barn. Det är ett bug NO NO för mig att vara berusad framför vilket barn som helst.

Men TS, kan ni inte göra dealen att när barnet är fött så kan du dricka och festa och han stannar hemma och tar hand om barnet?

• Anonym (A)
    Sarakechi skrev 2015-03-28 08:50:04 följande:

Förstår dock inte ens mentaliteten bakom att dricka alls om man är gravid, alkoholfritt eller ej...

Det är väldigt viktigt att dricka och få i sig vätska, gravid eller ej. Förstår inte ditt inlägg?
  • Anonym (A)
    Sarakechi skrev 2015-03-28 16:02:40 följande:

Jag hoppas fan att du skojar....

Nej, jag hoppas du var ironisk. Att inte dricla alkohol under graviditeten. Men att man inte skulle dricka alkoholfritt???
  • Anonym (A)
    Anonym (hmm) skrev 2015-03-29 12:48:37 följande:

Det är väl i och för sig ganska uppenbart att personen glömde ett "vin" i sitt inlägg. Att människokroppen alltjämt behöver vätska, gravid eller inte, är nog bortom allt tvivel för var och en.

Förstår ändå inte, är det för att personen menar att man inte ska få i sig socker? Varför är det farligt med alkoholfritt vin?
Svar på tråden Tycker att sambo dricker för mycket under graviditet