• Anonym (Lugn)

Tycker att sambo dricker för mycket under graviditet

Anonym (Suck) skrev 2015-03-27 18:32:09 följande:

Tack för era svar! Jag förstår absolut vad ni menar, trots graviditetshormoner och djävulskap så har jag lite hjärna kvar. Alkoholfritt vin har jag testat och det har varit okej och stillat det värsta begäret, men jag har inte hittat någon riktigt bra sort tror jag. Någon som har tips på bra alkoholfria viner som ett rent sidospår?

Men att dricka fyra gånger i veckan då det vill sig? Det är det som oroar mig mest. Några öl en fredag eller lördagkväll dör jag inte av att bevittna men jag blir irriterad över att han inte ens kan låta bli under veckorna som "vanligt folk". Jag kunde sluta helt över en natt men han kan inte ens låta bli en enda kväll då jag ber honom. Det oroar mig inför livet med en bebis. Planerna innan var ju att båda skulle sluta redan under försökstiden, nu blev det aldrig någon sådan men jag är orolig för att det här kommer utvecklas till att jag får ta allt ansvar för barnet och bara gå hemma själv några månader medan han går ut varannan kväll.

Ärligt tack för era åsikter, det betyder mycket att få lite annat perspektiv

Jag förstår dig.. Jag är oxå gravid och tycker att min sambo kan ta det lite lugnare. Han dricker inte ofta men för mycket när han gör det. Kommer hem o kräks osv. Sa helt enkelt att jag vill se lite mer mognad nu när vi ska ha barn.. Man är två om det trots att det bara är kvinnan som bär barnet. Men det är ingen dans på rosor så det är rätt lite begärt att killen tar det liiite lugnare! :D
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (Suck) skrev 2015-03-29 18:07:37 följande:

Jag tycker att jag har varit tydlig men din läsförståelse kanske är taskig? Jag har för hundrade gången inget emot att han dricker, det jag vänder mig emot är att det av och till blir veckor med fyra gånger på raken. Det gör att jag känner mig orolig över hur det blir då barnet är här.

Jag klarar utmärkt av att hålla mig nykter, hittills har det gått bra i fem månader. Det är vinsmaken jag har haft cravings för, alkoholfritt vin kändes fantastiskt då det var som värst. Hur kan du uttala dig om mina cravings? I början hade jag cravings på inlagda saker som gurka och sill. Det kändes precis likadant.

Jag blir rejält irriterad över att du dömer mig på vad jag INTE skriver. Han får gärna dricka alkohol på ett normalt sätt. Jag är helt inställd på att livet efter barnet kommer vara nyktert så länge jag ammar och därefter aldrig återgå till hur det var innan, vår tidigare livsstil lämpar sig inte med ett barn med i bilden. Det som oroar och tynger mig är att min partner inte verkar hålla med.

F
    Lord Hans skrev 2015-03-29 17:52:04 följande:

Att du inte vill att din sambo dricker när du är gravid beror antagligen på att du själv håller på att bli alkoholist. Du klarar inte av att hålla dig nykter när din sambo dricker. Man får inte "cravings" av vinsmaken, man får det alkoholen. Sluta ljug för dig själv och ta tag i ditt problem.

Man kan visst få "cravings" efter själva smaken av vin! Allt som har smak, kan man bli sugen på.
Svar på tråden Tycker att sambo dricker för mycket under graviditet