Inlägg från: Anonym (förstår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förstår)

Tycker att sambo dricker för mycket under graviditet

Har inte läst hela tråden bara ts och det var som att det var jag som skrev den när jag var gravid första gången. Min man fortsatte att festa som bara den , nästan mer än innnan och jag var tvungen att tvinga honom att sluta dricka två veckor innan förslossningen.
    Jag kände mig ensam och utanför för att jag inte kunde vara med på fest, jag var med men gick hem tidigt.  Jag hade det väldigt jobbigt under graviditeten och trodde mitt liv skulle vara slut när barnet kom.
    Så här i efterhand så har jag och min man pratat om att han nog kände detsamma att han festade så mycket och passade på innan bebisen kom.  
    När vi fick vår son så ändrade allt sig då blev det verkligt för min man. 
    Då hade han en bebis och ta hand om. 
    Det kan ju vara så för din man också, det kan vara svårt för andra att förstå att det faktiskt kommer ett barn.
     Ett tips på alkoholfritt också, billabong mouserande det är det ända som går att dricka :) eller faktiskt 100 % blåbär smakar ganska festligt Skrattande

• Anonym (förstår)
    Anonym (Suck) skrev 2015-03-29 14:59:08 följande:
    Tack för ett fint svar, det här var till stor tröst att läsa :)

Det kan nog faktiskt vara exakt så här han tänker. Som jag skrev i mitt förra inlägg verkar det inte riktigt som att det är alkoholen som är det viktiga utan att hans liv ska fortsätta som vanligt. Han verkar känna sig kvävd av tanken på att något förändras just nu. Jag kände onekligen samma sak från början men jag hade ju inget val annat än att låta graviditeten och måendet styra.

Jag har inte gett upp hoppet om att han rycker upp sig då barnet kommer och försöker att inte tjata. Men det är svårt. Känner mig både orolig över hur det ska bli ("Kommer jag sitta ensam med en bebis fyra dagar i veckan då jag är mammaledig och knappt träffar folk? Klarar jag av ansvaret själv?") och ensam just nu.
     Vad bra att du blev lite  tröstad :)  Ibland kan det hjälpa att prata med någon profesionell också om man känner sig väldigt nere och ledsen. Jag gick till psykolog genom bvc och det hjälpte verkligen mig. Vad säger din sambo om festandet efter bebisen har kommit? Har han planer om att fortsätta så som han gör?
Svar på tråden Tycker att sambo dricker för mycket under graviditet