• pandoraDiem

RMC i Malmö

Hej! 
    Försökte att googla runt efter väntetider på RMC, men hittade inte så mycket. Tänkte att någon här kanske vet? Det jag först och främst tänkte på är väntetiden för en fertitlitetsutredning och hur det går till om man vill göra en sån. För oss är det nog inte aktuellt förrän till sommaren då det gått ett år sen vi började försöka, men om väntetiden är jättelång kanske det är dags att börja fundera på det. Dessutom känner jag mig inte speciellt hoppfull att jag kommer bli gravid innan dess eftersom jag bara har en äggledare. Känner mig dessutom stressad över att jag inte direkt blir yngre. Ursäkta det långa inlägget.

• pandoraDiem

Tack så mycket för svar, skönt att det inte tagit så lång tid att vänta på utredning, gör mig lite lugnare :)

• pandoraDiem

Följt er i tråden ett tag men inte skrivit något eftersom det först nu har gått ett år sedan vi började försöka få en liten. Nu är iaf remiss inskickat till RMC, får se hur lång tid det tar innan vi får komma in och lämna prover. Hoppas vi blir godkända för utredning först och främst, står på deras hemsida att det ska ha gått ett år utan att man blivit gravid och jag råkade ut för ett x i januari. Tänkte vända mig till en privat klinik om inte RMC vill ha oss, något här som gjort utredning privat? Är det isf Nordic ivf centre som är alternativit här i malmö?

Fick också precis reda på en graviditet i vår vänskapskrets, så jobbigt med alla blandade känslor. Börjar bli less på att gå igenom det här ensam så funderar faktiskt på att berätta hur det ligger till. Lite orolig på hur reaktionerna kommer bli bara, om fler blir gravida är jag lite rädd att isf bli den där tjejen man undviker för att inte säga fel saker till.

Hur går det för er andra?

• pandoraDiem

Lycka till på tisdag! Hoppas er väntan på en liten ny familjemedlem snart är över :)

Vi har nog också bestämt oss för att berätta, jobbigt att inte dela med sig av nåt som betyder så mycket för oss. Men jag har väl aldrig varit en höjdare på att prata om känslor så det blir en utmaning.

Hur lång tid tog det för er att få komma och lämna prover förresten?

• pandoraDiem

Oj ja det gick snabbare än jag föreställt mig :) känns skönt att nånting kommer att hända men är nervös över vad de kommer hitta. Eller att de inte hittar nåt alls och vi bara får fortsätta som innan som ju inte gått bra alls.

Ja den förtvivlan man känner är verkligen inte likt nåt annat jag känt, men förhoppningsvis kommer allt kännas värt det tillslut. Håller tummarna för dig!

• pandoraDiem

Ja vissa dagar är verkligen jobbiga :(

Team2, kanske har det tagit sån tid för att det har varit sommarstängt? Hoppas de hör av sig snart, jag väntar också och vill bara att det ska hända något.

Lolijoj, spännande att ni snart får sätta igång :) håller alla tummar att det går fort för er.

Kämpa på tjejer!

• pandoraDiem

Jag har en fråga till er som har gjort utredning. Jag har precis fått hem remiss om att lämna blodprov, det står vilka cykeldagar jag ska lämna provet men undrar om jag måste ringa och boka tid för att göra detta eller om det bara är att dyka upp när de har öppet?

• pandoraDiem

Tack för svaret, misstänkte att det var drop-in :) känns skönt att det äntligen händer något.

• pandoraDiem

Hej tjejer! Hur går det för er?

Jag har fått min första läkartid nu, den 29e september. Vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig, men det känns skönt att vi inte behövde vänta alltför länge på besöket iaf. Är väl lite orolig att de ska säga till oss att fortsätta som vanligt, att de inte kan hjälpa oss. Men, men, ska försöka släppa oron, det blir väl som det blir tillslut ändå.

• pandoraDiem

Tack för svaret :) håller tummarna för att din mens inte ska komma men jag vet hur det känns att inte orka hoppas. Kram

Svar på tråden RMC i Malmö