• Amparo

RMC i Malmö

Hoppar in här :)

Jag o min sambo var på första besöket hos RMC den 17 mars, då VUL gjordes. Innan det besöket hade vi fått lämna blod och spermaprov som såg fina ut. Läkaren sa redan då att IVF verkar vara lämplig behandling för oss. Sen behövde jag göra ett kontrastultraljud av äggledarna, vilket jag gjorde den 9 april, och allt ser normalt ut även där.

Det jobbiga nu är att läkaren ska ringa tillbaka med ett definitivt besked på att vi får köra igång med behandling, och telefontid finns inte förrän 11 maj! :(

Så nästan två månaders väntan på att få ett klart besked om nåt som läkaren var nästan säker på redan i mars....

Sen är såklart sambon bortrest vid kommande ÄL, så antagligen hinner vi precis med ett försök innan de stänger för sommaren, om vi som vi tror får gå vidare med IVF direkt då.

Håller tummarna!

• Amparo

De stänger v 28-32 för behandlingar. Där är fortfarande personal men de gör inga ÄP t.ex. Står några rader på hemsidan om det. Ska man köra det korta protokollet gäller mens senast 17 juni, vilket vi ser ut att klara med en veckas marginal :)

Håller tummarna för er elinby och lolijoj!

• Amparo

Efter att haft telefontid med läkaren idag bestämdes att vi ska köra igång med ivf. Är det nån här som har en uppfattning om hur snabbt man nu får en tid för besöket där man planerar ivf behandlingen? Min läkare meddelade att jag inte ska räkna med att kunna starta innan sommaren, men max 3 mån enligt vårdgarantin :(

Känns surt då de för 5-6 veckor sa att det inte var nåt problem att få starta under våren. Nu blir det i värsta fall i augusti...

Hur går det för er andra?

• Amparo

Ja det känns skönt att ha fått beskedet om vad som väntar. Men som du säger, tiden går såååå sakta! Kommer att bli galen av att vänta varje dag på att få komma hem och kolla brevlådan för att se om vi fått kallelsen till ivf planeringen. Känns bättre när man har ett datum att planera övriga livet efter....

Förstår att ni är lite nervösa för läkarbesöket. Man vill ju höra att allt ser bra ut och inga problem hittas som försvårar ännu mer :( Förhoppningsvis har ni bara haft otur hittills!

Svar på tråden RMC i Malmö