Inlägg från: Anonym (Bodil B) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bodil B)

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Skönt att han är tillbaka. Han är som en spindel i nätet, håller lite ordning på de sina. Han vet alltid vad han ska säga och är saklig. Han håller sig till fakta. Mycket disciplinerad och förtroendeingivande. Han är helt enkelt jättebra.

• Anonym (Bodil B)

Om du syftar på invandringen och att han anser att de inte har lika värden som oss i Sverige så tror du fel. Han vill nog rädda det som räddas kan av vårt land. Återigen, om alla länder i Europa tog emot lika många flyktingar som vi gör i Sverige skulle inte situationen och problemen se ut som de gör idag. Varför ska det bara handla om kvot i kommuner. Ska det inte handla om kvot i Europas länder??

• Anonym (Bodil B)

Nu har även jag sett Skavlan, hade inte sett det men var ju tvungen att kolla nu när ni skriver om det. Först vill jag säga att Jimmy är beundransvärd. Och sen vill jag säga att Skavlan är riktigt dryg och pinsam. Jimmy får hela tiden försvara människor som han inte har ansvar över. Som Skavlan kallar anhängare. Riktigt pinsamt, men Jimmy håller färgen och svarar ärligt på alla frågor. Faan vad genuin han känns. Hade det varit Löven som hade fått dessa frågor (de privata om han hälsa) så hade han slingrat sig som en ål. Men inte Jimmy Åkesson inte, han svarar snällt på allt utan tillstymmelse till irritation. Han har iaf min röst.

• Anonym (Bodil B)

Skavlan var riktigt otrevlig. Hade varit kul om Jimmy hade frågat en del om Skavlans hemlands invandringspolitik :) med tanke på att de är mycket mer restriktiva när det gäller invandring. Hade varit intressant. Jag hade absolut inte kunnat hålla mig om jag hade varit i Jimmys kläder.

• Anonym (Bodil B)

För att det hade varit kul. Nää, inte stå tillsvars. Diskutera bara

• Anonym (Bodil B)
    CarinaL26 skrev 2015-03-28 18:00:20 följande:

Jimmie blev helt avklädd hos Skavlan. Obegripligt att han inte var bättre förberedd. Men vem är förvånad?

Varför skulle han vara förberedd? Han skulle väl bara tala om att han skulle börja jobba igen , inte behöva stå till svars för gamla påståenden som folk har gjort under 15 års tid. Han har ju faktiskt varit sjukskriven.
  • Anonym (Bodil B)

Han var där för att berätta om att han skulle börja jobba igen. Och han förtjänar samma respekt som alla andra av Skavlans gäster. Nä, fy faan så dåligt och respektlöst av Skavlan. Så uruselt agerande av honom.

• Anonym (Bodil B)
    Anonym (FridaBabe) skrev 2015-03-29 13:45:39 följande:

Av oss två vet jag inte vem som är hatare. Det där var inte "hetluften", det där var mobbarprogram finansierad av obligatoriska pengar betalade av svenska folket till en propagandakanal. Om du vägrar se hur dåligt det där pratprogrammet sköttes är det i alla fall inte jag som är färgad av mina politiska åsikter. Det är ju inte jag som kallar folk "gullpojken". 

Sedan kan jag inte låta bli att undra vad du tyckt om Skavlan varit lika vidrig och förnedrande mot tanten med cancer och frågat henne om makens miljarder och vad hon tycker om att hon fick hjälp i flermiljonkronorsklassen med stamcellsbyte medan andra dör av grejer som kan avhjälpas för någon tusenlapp? Varför hon har rätt att bli så privilegierad enbart för att hon särat på benen och fått honom att gifta sig? Eller att hennes bröllop kostade typ 40 miljoner i Marocko och hon och maken flög in gäster med chartrade plan? Hur många barn i flyktingläger hade inte kunnat få mat och sjukvård för de pengarna? Kallat henne kapitalistsvin? Hade du då också tyckt att "ger man sig ut i hetluften får man tåla värmen"?

Varför har inte Skavlan frågat de andra skitpolitikerna om planerad höjning av bensinskatten trots att samma tant för något år sedan såg ingen anledning till att ha så hög skatt? Eller den andre inkompetente rödingen, dvs energiministern vars parti överger sitt vallöfte. De tänker absolut inte åtgärda att systemet med elområden har höjt elräkningarna i Sydsverige rejält. Inför valet var ett av sosselögnarnas viktigaste förslag inom klimat och miljö att "skapa rättvisare villkor mellan de 4 elområdena".

Så det finns betydligt viktigare saker att ställa politiker mot väggen för än att mobba en sjuk person, inte låta honom tala till punkt och inte ens kunna tala om något nytt än att försöka förlöjliga honom med hjälp av gamla, urtvättade saker som inte har något med någonting att göra. I alla fall om man är en kompetent värd och inte bara en arrogant clown som drar dit en mobbarpanel som skrattar på kommando. Som tränade sälar ungefär. Inget illa menat mot sälarna, de är både charmigare, sötare och duktigare än de där som var ditplacerade.

Om du inte kan se att SVT har utvecklats till de vänstervridnas privata lilla lekstuga betyder det antingen att du inte har insikt, inte kan analysera situationen eller helt enkelt håller dina egna om ryggen. Det är i vilket fall som, inte intentionen med Public Service.

Mycket bra skrivet. Håller med i allt. Jag är bara inte så bra på att uttrycka mig.
  • Anonym (Bodil B)

Programmet har sänts i Norge och har rört upp många känslor även där. Norges motsvarighet till Granskningsnämnden har fått in över 2000 anmälningar!! Sen i fredags :)

• Anonym (Bodil B)
    Sweet Sofia skrev 2015-03-29 22:09:36 följande:

Både NRK och SVT har sagt upp kontraktet med omedelbar verkan med Skavlan efter programmet med Jimmie Åkesson

Jättebra! Hoppas han har lärt sig en läxa. Jimmy har nog fått fler sympatisörer nu. Hoppas man iaf.
  • Anonym (Bodil B)
    Donum skrev 2015-03-31 13:38:07 följande:

Nej, så länge de som behöver en fristad kommer så ska vi ge dem det.

Jag tycker att alla människor har ett ansvar för att hjälpa människor som flyr krig och misär. Jag hade gärna sett en kraftig ökning av välgörenhet i Sverige.

Kraftig ökning? Av välgörenhet?? För vilka pengar då? Dina?
  • Anonym (Bodil B)

Finns det verkligen folk som tycker att det är ok med tiggare och med allt de för med sig?? Låter som om en del försvarar detta nåt kopiöst?

• Anonym (Bodil B)

Har gått och grunnat på en annan sak... Vad är det tänkt egentligen med alla asylsökande och tiggare? Är det tänkt att dom ska stanna här för alltid lr ska man försöka skicka hem dom så småningom. Jag tycker inte att man hör nåt om det längre så man får uppfattningen om att alla ska stanna, och hur blir det då? Strömmen av flyktingar är ju inte på långa vägar slut än.... Kommer Sverige att sjunka?

• Anonym (Bodil B)
    Anonym (Blueberry) skrev 2015-03-31 20:49:05 följande:

Men tiggare är också vuxna. Svensken är i ett överläge rent ekonomiskt men är han det även moraliskt?

Som nån sa, varför kan inte staten köpa upp northland och låta tiggare arbeta där ist för att tigga??
  • Anonym (Bodil B)
    Solidaritet skrev 2015-04-02 09:46:18 följande:

Åkesson är en psykopat. 

Manipulativ, känslokall, narcissistisk, vältalig, hänsynslös. 

Tvärtom :) han är ödmjuk, dikt, lugn, säker, klarsynt och håller sig till fakta. Mvh
  • Anonym (Bodil B)

Ingen massinvandring?? Bor i Bhutan ??

• Anonym (Bodil B)

Sverige borde ha exakt samma regler som våra grannländer. Det går inte att hjälpa hela världen i ett så litet land. Det finns inga jobb!! Det finns ingenstans att bo!! Vad är det som är så himla svårt att förstå?? Polisen och andra myndigheter har fått så många nya arbetsuppgifter sen allt det här eskalerade så det räcker inte till. Varför ska Sverige ta på sig allt elände som händer i världen? Det finns ju fler länder i Europa och andra länder utanför som kan ta emot. När ska regeringen få upp ögonen egentligen? Det håller inte längre. Dom kommer att driva landet i totalkaos.

• Anonym (Bodil B)
    Anonym (Lena) skrev 2015-04-02 13:27:44 följande:

Vilka regler är det du vill ändra?

Läs en gång till så kanske du förstår. Orkar inte älta det här mer för det går inte in iaf. Vänta får ni se.....
Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan