• Anonym (x)

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Donizetti skrev 2015-03-29 00:27:23 följande:

[quote=75080791][quote-nick]Anonym (***) skrev 2015-03-29 00:03:30 följande:[/quote-nick]Men helt allvarligt! Inte en enda levande själ kan väl tycka att intervjun var bra gjord???

Till och med min SD-kritiska tonårsdotter såg hur illa det sköttes!

Så sant, Anonym. Till och med en 70-årig socialdemokratisk kvinna på SVT:s svarsforum förfasar sig över den rena mobbing av JÅ i programmet. Ständiga påhopp och avbröt honom hela tiden. Varför gjorde Skavlan inte likadant mot Erna Solberg när hon medverkade i programmet, Norges egen partiledare för Højre, tillika statsminister? Att många höjer sina röster till försvar för JÅ beror inte på att vi är "offerkoftor" utan att vi står upp för den mobbade som Skavlan försökte lustmörda verbalt, en ännu sjukskriven medmänniska. Det kallas empati.

Och vart är empatin för flyktingarna
    Nädu, den gubben går inte det handlar om att deras lilla räddningsplanka och förmedlare av rasism som man vill se ska drabba andra gör bort sig kapitalt så man skjuter mot budbäraren.

Inse fakta, Åkesson är slut som politiker. 
    Patetiskt framträdande, han borde hållit sig hemma på gården, och troligen är det dit han kommer återvända ganska snart.
  • Anonym (x)
    Anonym (FridaBabe) skrev 2015-03-29 00:01:37 följande:
    Tack för länken. Det är klart att de stängde kommentarmöjligheterna. De vill inte bemöta tittarna. När har SVT brytt sig om vad folk anser? Så länge politikerna skyfflar in pengar till skiten så behöver de inte göra program värda namnet. Det finns ju en anledning till att SVT finansieras med skattestöd och TV-avgifter. De hade aldrig kunnat konkurera om de varit tvungna till att överleva på det de producerar. De hade gått i konkurs helt enkelt. Men de bryr sig inte, de har ju inga incitament till att producera något bra. Men, men, de blir väl tvungna till att lära sig att göra bra TV eller gå under så småningom. Ser fram emot den dagen.
    Du menar hatarna när du skriver tittarna.
    Säg som det är, du gillar inte att gullpojken Åkesson blir ifrågasatt.
    Nu är det såhär att ger man sig ut i hetluften får man tåla värmen, det borde Åkesson veta. 
  • Anonym (x)
    Anonym (Cilienda Gercas) skrev 2015-03-29 06:51:26 följande:

Jimmy Åkesson verkade mera ärlig än många andra intervjuade, jag undrar om någon annan politiker som råkat ut för detta skulle ha gjort som han!

Ärlig, han är falsk som en kobra den där. 
  • Anonym (x)
    Anonym (suck) skrev 2015-03-31 15:05:09 följande:

Är det inte, allt annat dom håller på med är heller inte lagligt.

Det är heller inte som kollar på om dom är här den lagliga tidsfristen eller ej.

Jag i motsatsen till det tiggande skitet har ett jobb, skulle nog inte skada om dom ersatte sitt eget företagande dom bedriver här med anställning i hemlandet.

Skitet?
    Är det så du kallar människor i nöd.
    Ja, du du är ett praxtexemplar på sd.s människosyn och en liten anledning till varför jag aldrig skulle rösta på sd. 
  • Anonym (x)
    Donum skrev 2015-03-31 13:45:28 följande:
    Fast du började ju beskriva vad du tyckte passade perfekt för dig. Om du inte tycker att Sverige passar perfekt för dig, varför flyttar du inte?

Jag skrev just hur jag ville ha det. Jag skrev att Sverige inte är så poppis att "alla" vill komma hit.
    Bra fråga personen verkar inte ha så mycket till övers för Sverige, så varför ens vara kvar här?
    Varför bor du kvar i Sverige Fridababe, när du är så missnöjd med Sverige?
  • Anonym (x)
    Anonym (Blueberry) skrev 2015-03-31 14:54:58 följande:
    Fast det är ju inte säkert att vi får någon fristad någonstans om det blir krig i Sverige. Jag förstår inte heller hur det kunde vara en kommentar på inlägget jag skrev.
    Nej, det finns inga såna garantier, men det är inget som ska hindra oss från att behandla andra såsom vi själva vill  bli behandlade om vi är dom som drabbas.
  • Anonym (x)
    Anonym (Bodil B) skrev 2015-03-31 15:14:27 följande:
    Kraftig ökning? Av välgörenhet?? För vilka pengar då? Dina?
    Välgörenhet är väl något frivilligt så det är väl dom som väljer att ge, deras pengar det handlar om.
    Jag tror inte du behöver oroa dig för att dina kära slantar ska försvinna till nån med större behov än dig. 
  • Anonym (x)
    Anonym (Bodil B) skrev 2015-03-31 18:24:49 följande:

Finns det verkligen folk som tycker att det är ok med tiggare och med allt de för med sig?? Låter som om en del försvarar detta nåt kopiöst?

Tja 
    Jag försvarar inte tiggeriet i sig, jag tycker det är oerhört beklämmande att människor ska vara tvungna att tigga för att överleva.
    Däremot försvarar jag romer och andra mot smutskastning och hatpropaganda, som är en grogrund för hatbrott och våld. 
  • Anonym (x)
    Ermengard skrev 2015-03-31 18:38:12 följande:
    Ja, nästa gång tar jag upp mobilen och ringer. Faktiskt.
    Eller så öppnar du käften och säger
    Nej tack.
    Hur svårt kan det vara och det funkar varje gång.
    Prova nästa gång. 
  • Anonym (x)
    Anonym (förbud) skrev 2015-03-31 18:45:10 följande:

Det var ett av det mest långsökta jag har läst när det kommer till ämnet.

Du menar alltså att 42 professionella tiggare råkade bara lifta genom halva eu för att av en ren slump hamna här?

Jag vet inte ens i vilket ände jag ska börja bemöta det du skrev, du likställer alltså en bussresa, vilket är en tjänst du betalar för med ligor som kommer hit och inte betalar för ett smack av det dom utnyttjar eller förstör?

Var är likheter?

Vilka fördomar tänker du på?

Inte alls såvitt du vet så kan det du såg i lika hög utsträckning handla om en simpel transport likt en bussresa.
    Resten är enbart fabler som du har diktat upp på egen hand.
    Håll dig till det du vet istället. 
Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan