Inlägg från: Vanillaextract |Visa alla inlägg
  • Vanillaextract

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Anonym (Bodil B) skrev 2015-03-28 16:52:58 följande:

Skavlan var riktigt otrevlig. Hade varit kul om Jimmy hade frågat en del om Skavlans hemlands invandringspolitik :) med tanke på att de är mycket mer restriktiva när det gäller invandring. Hade varit intressant. Jag hade absolut inte kunnat hålla mig om jag hade varit i Jimmys kläder.

För att? Varför skulle han stå till svars för sitt hemlands nuvarande politik bara för att han råkar vara en av de miljontals som är födda där?
  • Vanillaextract

Det var en riktigt otrevlig och olämplig intervju. Han frågade samma gamla frågor som Åkesson alltid får, avbröt honom hela tiden så han knappt fick en halv mening igenom, satt och hånflinande genom hela intervjun och var allmänt aggressiv.

Att han ställer "tuffa" frågor tycker jag inte man kan grina över. Hycklande och osmakligt att gå på någon som är så skör och dessutom bara gå på honom och inga andra ja. Men fel? Nej. Det tillhör livet som politiker att utstå utfrågningar, idioter och kritik. Jag tror inte att ni som grinar över det skulle reflektera ens om det hände Mona sahlin eller jonas sjöstedt.

• Vanillaextract
    Anonym (Bodil B) skrev 2015-03-29 22:22:13 följande:

Jättebra! Hoppas han har lärt sig en läxa. Jimmy har nog fått fler sympatisörer nu. Hoppas man iaf.

Källkritik? Hört talas om det? Senast idag stod det om hur svt står bakom skavlans intervju.
Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan