• Sweet Sofia

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Anonym (Bodil B) skrev 2015-03-29 21:34:03 följande:

Programmet har sänts i Norge och har rört upp många känslor även där. Norges motsvarighet till Granskningsnämnden har fått in över 2000 anmälningar!! Sen i fredags :)

Både NRK och SVT har sagt upp kontraktet med omedelbar verkan med Skavlan efter programmet med Jimmie Åkesson
  • Sweet Sofia
    Anonym (FridaBabe) skrev 2015-03-29 22:12:03 följande:

Skitbra om det är sant. Nu är det bara en hel del miljömuppar, kommunister och fittpartianhängare som också ska kickas så att svt-s politiska sammansättning reflekterar samhällets önskan och val. Har du en länk förresten?

Ja, det är sant. Om det är skitbra låter jag vara osagt. Anser nog att man har sig själv att skylla om man ställer upp i Skavlan. Han är ju känd för att vara hård.

m.heltnormalt.no/nasjonensoye/2015/03/28/112500
  • Sweet Sofia
    Vanillaextract skrev 2015-03-29 22:25:06 följande:

Källkritik? Hört talas om det? Senast idag stod det om hur svt står bakom skavlans intervju.

NRK har sagt upp kontraktet med omedelbar verkan. Och det verkar som att SVT med har gjort det.
  • Sweet Sofia
    KillBill skrev 2015-03-29 22:35:44 följande:

En plojsajt?

Ja. Men är tagit från välorganiserad tidning.
  • Sweet Sofia
    Donum skrev 2015-03-29 22:38:51 följande:

Nasjonens øye är ju satir. Fantastiskt att man kan läsa den blänkaren utan att förstå att de driver med hela saken.

Bara att googla. Finns flera källor. Jag tog bara första som kom upp.
  • Sweet Sofia
    Anonym (%) skrev 2015-03-29 22:39:16 följande:

Haha! Skulle Skavlan vara känd för att vara hård? Skämtar du nu eller? Han är ju mysgubben nr 1. Du är ju lika rolig i varenda tråd jag ser dig.

Ja, Skavlan är känd för att vara hård i sina intervjuer. Iallfall i Norge. Han kan däremot vara mysgubbe i Sverige.
  • Sweet Sofia
    Anonym (***) skrev 2015-03-29 22:40:35 följande:

Ja, det verkar ju vara "bara nästan sant"....

Inte nästan utan sant. Svårt med språket? Vill du jag ska översätta texten åt dig?
  • Sweet Sofia
    Anonym (%) skrev 2015-03-29 22:53:39 följande:

Hon yttrar sig lika tvärsäkert i varenda tråd där hon har uppenbart fel och jag har börjat misstänka att hon tycker det är skoj att sätta sig på tvären.

Om du nu inte tror mig så kan du ju hitta en bättre källa själv.
    Anonym (***) skrev 2015-03-29 22:46:54 följande:

Om det bara är att googla så kan väl du göra det?

Ta då en annan källa är du snäll.

• Sweet Sofia
    Anonym (%) skrev 2015-03-29 22:51:46 följande:

I andra program och sammanhang än i just det norsk/svenska programmet "Skavlan" då?

Nej, i programmet Skavlan. Är inte första gången han är i blåsväder.
  • Sweet Sofia
    Anonym (***) skrev 2015-03-29 23:10:30 följande:

Jag tror dig inte p.g.a. att jag inte hittar någon källa på ditt påstående.

Då söker du på fel sätt. Stod i de flesta norska tidningarna igår.

Även pappersformat. Men det är svårt att lägga in i tråden. (Har ingen fungerande kamera eller scanner).
  • Sweet Sofia
    KillBill skrev 2015-03-29 23:15:14 följande:

Lägg ner. det är är satitr/på skoj.

Nej, inte det. Men lm du vill tro det så inte mig emot.
  • Sweet Sofia
    KillBill skrev 2015-03-29 23:15:14 följande:

Lägg ner. det är är satitr/på skoj.

Själva uttalandet finns även i bla Adresseavisen, Verdens Gang, Aftenposten och Dagbladet. Stod igår.
  • Sweet Sofia

För 1.5h sedan (kl 22) hade Kringkastingsrådet fått in 2520 st anmälningar. Blir säkert mera i veckan.

• Sweet Sofia
    Anonym (Blueberry) skrev 2015-03-30 00:07:16 följande:

Nej, det är inte sant att Skavlan fått sparken. Det var satir.

Nej, det är inte det.
  • Sweet Sofia
    Anonym (Blueberry) skrev 2015-03-30 00:10:19 följande:

Ja, hur kan det komma sig att 2000 norrmän anmält Skavlan? De vet ju inte vem JÅ är? Eller är det 2000 norska rasister?

Folk Norge vet vem JÅ är. Han var på vakrest till Oslo för att ragga utöandssvenskar för att få mera röster. Många norrmän har dessutom bra koll på svensk politik.
Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan