• themia

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Rataxes skrev 2015-03-31 15:24:20 följande:
    Stärk äganderätten och avskaffa allemansrätten så har vi en början till lösning.
    Om det är nånting Sveriges folk ska berömmas för, så är det allemansrätten!
  • themia
    Anonym (suck) skrev 2015-03-31 15:57:57 följande:

Det är flera olika brott att tigga, bosätta sig där man inte får, lämna ton med avfall efter sig, ofreda folk som inte längre känner för att sponsra och så vidare

Hur skulle det vara om du försökte få lite ordning och reda i dina tankefoster.

Alltså:
    Att bosätta sig där man inte får, är inte att tigga.
    Lämna ton med avfall efter sig, är inte att tigga.
    Ofreda folk är inte att tigga.

Att tigga är att be någon om pengar, och det är inte olagligt.
    Det är något som Röda Korset, Frälsningsarmén och Postkodlotteriet med många fler ägnar sig åt.
  • themia
    Anonym (suck) skrev 2015-03-31 16:33:18 följande:

Tankevurpa deluxe?

Det är olagligt att beslagta mark som dom gör i samband med sin vistelse här.
    Det är olagligt att söla ner, även att bosätta sig där det inte finns plats för avfall eller tillgång till toaletter.
    Dom ofredar nu för tiden i samband med sitt tiggeri.

Att organiserat samla in pengar som dom gör är emot lagen, du kan själv fråga röda korset Frälsningsarmén eller nån annan organisation om dom har ansökt om tillstånd för sin verksamhet, det har dom.

Återigen, det är inte olagligt att tigga. Svårt att hålla isär begreppen?

Vad har du för bevis för att tiggeriet är organiserat?
    Vilken är din definition på "organiserat"?
  • themia
    Anonym (förbud) skrev 2015-03-31 17:34:27 följande:

Nej, vi har lokala föreskrifter som förbjuder folk att samla in pengar utan tillstånd, det är fakta vi inte kommer ifrån.

Tyvärr i den naiva godtrogenhet så upprätthåller vi inte lagar för det är så synd om dom stackars tiggare som parasiterar på samhället.

Lever man inte under en sten och kollar vad som händer så vet man att det är organiserat.
    Av med skygglappar, bara en av många hundra artiklar som visar hur lurade vi blir.

www.skovdenyheter.se/artikel/24767/polisen-tiggarna-ofta-del-av-kriminella-ligor

Min definition, läste för inte så många dagar sen om en minibuss med 42 zigenare på väg hit, såvida inte du menar att det var ren sammanträffande att så många var på väg till Sverige för "jobb" så kan du nog räkna ut att det var organiserat, då förutbestämt att dom skulle hit och ta plats på gatan.

Jag reser också med buss ibland. Det betyder inte att jag har något organiserat samarbete med övriga passagerare.
    Släpp din fördomar.
  • themia
    Ermengard skrev 2015-03-31 18:38:12 följande:
    Ja, nästa gång tar jag upp mobilen och ringer. Faktiskt.
    Tillbaka igen ser jag. 
  • themia
    Anonym (Bodil B) skrev 2015-04-02 09:54:54 följande:
    Tvärtom :) han är ödmjuk, dikt, lugn, säker, klarsynt och håller sig till fakta. Mvh
    Han är slut som politiker
  • themia
    Anonym (PK-skavlan) skrev 2015-04-02 10:50:41 följande:
    Nää ingen massinvandring, bara 2000 flyktingar i veckan.

15.000 som fått uppehållstillstånd men ingen bostad som de har rätt till. I slutet av året är det 25000 som inte har bostad. Då ska vi inte glömma alla svenska unga som fyller 18-25 och vill ha en egen bostad och en arbetslöshet på snart 500.000 människor.

Och ja, vi har en massinvandring.
    Så vad menar du att vi ska göra med de flyktingar som kommer?
    Skicka tillbaka alla helt empatilöst till eländet de flytt från?
    Eller har du något bättre förslag?

(Och kom bara inte igen med det intelligensbefriade svaret "hjälpa på plats")
  • themia
    Anonym (PK-skavlan) skrev 2015-04-02 11:13:15 följande:
    Tja, vi kan väl börja göra som Norge, Danmark och Finland. T.ex inte automatiskt ge alla syrier uppehållstillstånd. Hårdare regler på anhöriginvandringen, hårdare bidragsregler m.m. Nolltolerans på kriminalitet och fusk. En liten början.
    Du svarade förstås inte på frågan.
    Det handlade inte eventuella uppehållstillstånd/anhöriga/bidrag eller kriminalitet mm. utan frågan var vad vi ska göra med dem som kommer.

Din poäng var ju att de saknar bostäder, så vad menar du?
  • themia
    Anonym (PK-skavlan) skrev 2015-04-02 11:13:15 följande:
    Tja, vi kan väl börja göra som Norge, Danmark och Finland. T.ex inte automatiskt ge alla syrier uppehållstillstånd. Hårdare regler på anhöriginvandringen, hårdare bidragsregler m.m. Nolltolerans på kriminalitet och fusk. En liten början.
    Såklart att du inte svarade på min fråga som inte handlade om uppehållstillstånd, anhöriga,bidrag eller kriminalitet.

Jag ville veta vad du hade tänkt göra med dem som kommer hit och som det enligt dig inte finns bostäder till?
  • themia
    Anonym (--) skrev 2015-04-15 10:09:53 följande:

Ursäkta?

Well tack för du visar nivån genom att upprepa floskler som i vanlig ordning inte stämmer.

SD röstade på inget du nämner däremot så skulle det bli omval om förslaget budget nedröstades, förslaget budget nedröstades, därefter demokratin när omval uteblev.

Inte regeringskris, OMVAL, däremot så borde lövbiff spela på lotto, han kunde inte förutse terroristattacker som bara staplar sig på hög och det skulle i samband göra SD till dom största vinnarna.
    SD har många frågor dom rör, däremot är det idag bara en fråga som är viktig, alla andra är betydelselösa om vi förlorar välfärd till absurd invandring.

Trevligt, jag föredrar kalleanka parti framför dagiset vi har nu.

Även kalle har rätt mellan varven men jag litar inte på trotsiga lögnaktiga småbarn.

Ett parti som vill kalla sig seriöst röstar inte för regeringskris, man röstar på sin egen budget.
    Att avsiktligt rösta för kaos i Riksdagen visar att man inte är beredd att ta ansvar för landet och det svenska folket.

Om SD bara var ett "kalleankaparti", typ Ny Demokrati (salig i åminnelse) skulle jag inte vara orolig.
    Men SD är något annat. SD är farligt för Sverige.
Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan