• schumi11

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Och som vanligt försöker de som vill kasta skit på SD inbilla alla att man har råd att hjälpa hela världen....

SD vill BÅDE hjälpa fler och MINSKA ner på att vissa kommer hit, det är väldigt stor skillnad! Anhöriginvandringen är ju ett skämt, kostar samhället miljardbelopp, det är så intressant att det är rasistiskt i sverige men inte i grannländerna att ställa krav på de som kommer hit och säga att man ska kunna försörja sig själv innan man tar hit någon annan.

• schumi11

Vi blir allt fler:

Det är väl rätt enkelt, så många miljarder som vi lägger på flyktingar här, lägg dem på att bygga bostäder, matförnödenheter samt hjälpa till med diverse infrastruktur i hemlandet.

Behöver du hjälp med uträkningen hur de pengarna kan hjälpa fler där????

Det ska jag berätta: 1 miljon kr i sverige motsvarar t. ex 5 miljoner bath i Thailand, du kan köpa väldigt mycker mer mat för pengarna i afganistan och syrien och det räcker till ett mindre kvarter i vissa afrakanska länder. 1 miljon i sverige kommer du inte långt med , det är ju vad en flykting kostar på 2 år ungefär. Dessutom så har endast 1 av 5 flyktingar jobb inom en 5års period och kvinnorna har ännu sämre förutsättningar att få jobb. Detta kostar det svenska samhället miljardbelopp varje år. Jämför vad man kan få i somalia för 2-3 miljoner, jag är övertygad om att mer än EN TILL TVÅ personer får det bättre inom en två års period för motsvarande summa som läggs på dem som kommer hit.

• schumi11

Jag menade till "Solidaritet" svar.

Nä men vi hjälper väl flest i förhållande till vårt lands storlek så jag förstår inte riktigt ditt argument att ta emot fler......Vi lägger ju en förmögenhet på folk som kommer hit. Om du tycker det är bättre än att låta gamla få högre pension eller bättre sjukvård eller mer pengar till skolan så är det ju kul men jag har andra prioriteringar. Säg nu inte att det ena inte behöver utesluta det andra för det är ju lögn, om det fanns mer pengar så skulle både vårdköerna vara kortare, pensionerna högre och eleverna skulle haft fler lärare men så är inte fallet, varför.........EKONOMIN tillåter inte detta.

• schumi11

Solidaritet
    det är helt underbart att du är så blåögd att du blundar för rena fakta istället för att se vad det verkligen kostar. En tydligare fakta än vad aQT visar är nog svår att hitta men jag kan säkert leta upp både källor och fakta men du vägrar ju se det tyvärr.

Vad är fördelarna och vad tjänar landet på det denna totalt misslyckade flyktingpolitik?

Tala inte om arbetskraftinvandring för det är TVÅ helt skilda saker.

Så gärna tydliga exempel och argument för det är på det sättet jag baserar mina åsikter, inte genom någon önsketänkande skev bild av hur verkligheten ser ut.

Jag skulle gladeligen ta emot vartenda sjukt barn om det fanns möjlighet men sån ser inte VERKLIGHETEN UT!

• schumi11

Underbart Solidaritet:

Du har inte kommit med ett enda svar på hur man ska lösa det som händer utan hänvisar till propaganda istället.....Faktan är senast att det ska läggas 125 milj kr extra på flyktingar och att höjd föräldrapenning slopas, det får inte plats i budgeten....

• schumi11

Nä de har aldrig röstat för hög invandring däremot för det förslag som de tycker passar dem bäst....men sittande regering vill höja lägga mer pengar på invandringen .........

Nej SD röstade inte för höjd föräldrapenning men de hade som ENDA parti en kraftigt höjd pension som förslag, inga futtiga 50 kr i månaden utan vi snackar 300kr...50 kr är ett hån mot alla gamla sen så tycker S att man borde röstat på dem i budgeten för att då hade det gått igenom det förslaget.....50före skatt....gör nog ingen större skillnad...

• schumi11

Ja plus ett skämt vad det gäller pensioner på en höjning på ca 50kr per person....SD ville hade 350kr höjning i sin....

De var inte nöjda med någon men röstade på den som de tyckte var bäst sen kunde väl ingen veta att vi skulle få ett stort parti, pinsamt, tänker inte rösta på M nästa gång iaf den saken är säker!

Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan