Inlägg från: Anonym (Ramlösa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ramlösa)

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Donum skrev 2015-03-29 15:12:54 följande:
    Ämnet var ju inte om SD ensamt är ansvarigt för det hårda klimatet utan om SD har bidragit till det hårda klimatet. Ser du inte skillnaden?

Jag ser det som både odemokratiskt och maktgalet att ha som syfte med sin politik att fälla alla regeringar som inte anpassar sig. Totalt respektlöst mot alla som i demokratiska val har röstat annorlunda än på SD.
    Åkesson säger inte att att varje regering kommer att avsättas om dem inte förhandlar om invandrar frågan. Han säger att dem kommer fälla den regering som inte ens öppnar för ett samtal ang invandrar frågan och kan visa någon form av tillmötesgående. 

Du vrider på sanningen och det är det den stora skalan av folket och väljarna har genomskådat och tröttnat på och väljer att ge SD sin röst.
  • Anonym (Ramlösa)
    Donum skrev 2015-03-29 15:49:32 följande:
    Icke. "Sverigedemokraterna kommer att agera för att försöka fälla varje regering som väljer att föra en ökad invandring". Åkesson svarade ja på frågan om han höll med om det.
    Med tillmötesgående kan man ju inte öka invandringen 2015 jämfört med 2014 då är man ju inte alls tillmötesgående. Nej ditt resonemang håller jag inte alls med om. Tala i klar text är a och o. 
  • Anonym (Ramlösa)
    KillBill skrev 2015-03-29 16:17:51 följande:
    Klockrent!
    Är man emot SD till 100% tycker man det är klockrent. Har man viss förståelse för SD tycker man inte att det är klockrent.

SD har bidragit till det hårda klimatet annars hade MP och V varit tysta i frågan.

S toppar vill dock nu se över invandrar politiken, så SD få lite gehör.

Åkesson sa i klart text att stänger man dörren gällande invandrar politiken och inte på något sätt går dem till mötes så röstar röstar dem ner en regering.

Se tv programmet och lyssna själva. Skavlan.
  • Anonym (Ramlösa)
    Donum skrev 2015-03-29 16:47:11 följande:
    Dvs. Om ni inte gör som vi vill så fäller vi alla regeringar oaktat att de är demokratiskt valda. Du säger exakt samma sak men med försök att linda in det i bomull.
    Nu är du där igen, exakt som jag beskrev. Om ni inte gör som vi vill? skrev jag så? säger dem så? nej men du säger så. Tittade du på programmet med Skavlan? gissa inte utan lyssna vad Åkesson säger. Du behöver inte alls hålla med det förstår jag, men att hitta på saker skapar inget mer än att SD får än mer väljare då folk redan tröttnat på alla påhitt.
  • Anonym (Ramlösa)
    KillBill skrev 2015-03-29 17:11:35 följande:
    Jag tillhör som du kanske förstår de 86-87% som inte tycker som SD. Jag tror inte att det finns speciellt många som gillar partiet lite grasdnn. Antingen gillar man SD eller så skyr man SD.
    1. Tror kanske uppemot 50% förstår SD en vild gissning.

2. kanske vid nästa val 2019 kan SD nå över 20% vild gissning.

3 Men med 100% säkerhet så har du fel finns många som inte röstar på SD men instämmer till viss del med deras invandrar politik.

4. Så med 100% säkerhet så kan du ta bort resonemang att antingen gillar man eller hatar man SD. Det tror jag dem flesta med vett och etikett kan hålla med om.
  • Anonym (Ramlösa)
    KillBill skrev 2015-03-29 17:50:36 följande:
    Vi kan väl vara överens om att Åkesson avser att fälla varje regering som verkar för en ökad invandring dvs han avser att hålla fast vid Karlssons agerande från i höstas.
    Om man lyssnar på dem båda, även Åkesson hos Skavlan, så säger dem lika som dem sagt. Stänger man dörrarna och inte på något sätt går SD till mötes, den regeringen röstar man emot. Det är helt naturligt, 13% då borde det finna en liten gnutta gehör för sin politik.

Vi har haft en generös invandrar politik, så en liten minskning innebär inte rasistisk tanke utan realistisk och ekonomisk hållbar situation.
  • Anonym (Ramlösa)
    Kereza skrev 2015-03-29 18:16:00 följande:

Är det något annat Svenskt parti som vågat ta tag i invandringsfrågan än?

Alltså, SD är en bunt lågbegåvade idioter, därför behövs det input från människor MED hjärnor, som kd har sedan tidigare ända ifrågasätter om den invandringspolitik Sverige för idag faktiskt håller. Invandring i all ära - men när det inte verkar finnas mat och husrum och pengar till de som kommer, då blir ju inte upplevelsen positiv för någon?

S-toppar har börjat yttra sig gällande invandrar politiken,KD har börjat diskutera frågan i allt större skala. SD får det lite mindre hett om öronen från MP med V framöver.
  • Anonym (Ramlösa)
    KillBill skrev 2015-03-29 18:50:17 följande:
    Bra! Men jag lovar dig, det finns många Sverigedemokrater som inte drar sig för att kränka medmänniskor. Du behöver bara läsa här i tråden för att hitta exempel.
    Finns rätt många miljöpartister med vänsterpartister som kränker SD och deras väljare.

Dem kränkte även talesmannen va inte fint gjort. 

Kränkning är fel, oavsett kränkningar.

Ett ex är när MP och V trotsar talmannen Björn Söder det visar hur MP och V är politiskt. Inte alls bra att skapa och ge dem signalerna. 
  • Anonym (Ramlösa)
    Donum skrev 2015-03-29 19:23:56 följande:
    Nej, du skrev om de andra partierna inte tillmötesgår SD, vilket innebär att de andra partierna ska göra som SD vill. Först när SD får sin vilja igenom på den punkten behagar de rätta sig efter valresultatet. Fast det tror jag inte att de skulle göra ändå.

Jag tittade och lyssnade på programmet. Jag gissar inte. Han höll med om att SD ska försöka fälla varje regering som väljer att föra en ökad invandring. Det är också exakt vad som står på SDs hemsida. "Sverigedemokraterna kommer att agera för att försöka fälla varje regering som väljer att föra en ökad invandring" (dålig svenska, jag vet, men jag citerar).
    Lyssna på programmet, prata med oss sluta att ignorera oss säger Åkesson.

Dem kommer att fortsätta att fälla en regering som vägrar prata med dem,och dem som inte är beredda att förhandla om invandrar politiken.

Ska man öka invandringen 2015 mot 2014 då förhandlar man inte med SD. Men man kan som ex minska invandringen 2015 gentemot 2014. Minskningen behöver inte vara stor men då har man gått SD till mötes och dem hade med största säkerhet inte röstat ner en regering?.

Varken juste eller bra att vrida på sanningen, folket har genomskådat hur smutsigt debatter kring känsliga ämne blivit. 
  • Anonym (Ramlösa)
    Kyrkby skrev 2015-03-29 20:09:03 följande:
    Vad finns det för "måste" att de andra partierna bör/skall tala med satanisternas anhängare SD ?
    Varje parti talar med den de vill, oavsätt var SD skriker och gormar om !!
    Är det inte enklare för SD att anpassa sig och rätta sig i de demokratiska leden, då kanske SD får leka politiker och förändra Sverige till en bättre stat efter Alliansens nedgradering ?
    Dem som skriker och gormar mest är solklart MP med V finns ingen tvekan om den saken. Dem visar det även till Talmannen Björn Söder, det var av den sämre skolan.

SD anpassar sig lika som andra partier. 13 % har anpassat sin röster till SD.
Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan