Donum skrev 2015-03-29 19:23:56 följande:
Nej, du skrev om de andra partierna inte tillmötesgår SD, vilket innebär att de andra partierna ska göra som SD vill. Först när SD får sin vilja igenom på den punkten behagar de rätta sig efter valresultatet. Fast det tror jag inte att de skulle göra ändå.
Jag tittade och lyssnade på programmet. Jag gissar inte. Han höll med om att SD ska försöka fälla varje regering som väljer att föra en ökad invandring. Det är också exakt vad som står på SDs hemsida. "Sverigedemokraterna kommer att agera för att försöka fälla varje regering som väljer att föra en ökad invandring" (dålig svenska, jag vet, men jag citerar).
Lyssna på programmet, prata med oss sluta att ignorera oss säger Åkesson.
Dem kommer att fortsätta att fälla en regering som vägrar prata med dem,och dem som inte är beredda att förhandla om invandrar politiken.
Ska man öka invandringen 2015 mot 2014 då förhandlar man inte med SD. Men man kan som ex minska invandringen 2015 gentemot 2014. Minskningen behöver inte vara stor men då har man gått SD till mötes och dem hade med största säkerhet inte röstat ner en regering?.
Varken juste eller bra att vrida på sanningen, folket har genomskådat hur smutsigt debatter kring känsliga ämne blivit.