Inlägg från: Anonym (Ramlösa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ramlösa)

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Donum skrev 2015-03-29 20:15:35 följande:
    Jag har redan sagt till dig att jag har lyssnat på programmet. Åkesson står helt bakom det uttalande som också står på SDs hemsida "Sverigedemokraterna kommer att agera för att försöka fälla varje regering som väljer att föra en ökad invandring". Tycker du att det ställningstagandet är fel så kanske SD inte är något för dig?
    Man hör vad man vill höra. Som tur är finns det webb tv Skavlan/Åkesson.

SD nått för mig? kan säga såhär MP med V är absolut inger för mig.
  • Anonym (Ramlösa)
    KillBill skrev 2015-03-31 00:38:24 följande:
    Jag är beredd att betala mer skatt och det tycker jag de som har höga inkomster borde göra.
    Svart arbetskraft då? är du beredd till det?

Vilka kommer att sko sig på den höga invandringen? Vilka kommer att förlora?. Dem som vill använda sig av svart eller billig arbetskraft?. Förlorarna dem som plikttroget och  betalar skatt.  Fakta är att svenska politiker med många journalister har helt tappat greppet om kostnader med problematik som uppstår. Dem är helt enkelt JA-sägare rädda att ställas mot väggen i känsliga frågor.

Norge, Danmark,Finland följer inte Sveriges fotspår av naturliga själ.

Sverige är det land som som har skapat ett politiskt, och journalistiskt klimat där dem som nämner invandrar frågan och att den bör ses över och minskas, dem blir hånade, kallade rasister och MP med V skriker och syns mest. Det klimatet säger Finlans, Norge, Danmark nej till, det är ett ohållbart klimat när det gäller en rak och ärlig politik som ska vara hållbar.

Och Stefan Löfven känns inte som den ledare som klarar av att föra en starkt och rak politik där man tar upp alla frågor och granskar kostnader och problematik m.m. Många inom S har börjat att ifråga ställa invandrar politiken och vill ha en ändring men Regeringen kommer ej att tillåta detta av förklarliga  själ.

Vad Sverige borde göra, är att bjuda in politiker,journalister, vanligt folk från Finland,Norge,Danmark sedan ha en debatt kring frågan. Det kan göra att det svenska klimatet kring invandrar frågan mjukas upp och vi får en mer rak och ärlig debatt fram över utan paj kastning och trots.

Man ska kunna diskutera frågor utan att beskylla,anklaga, håna, trotsa. Det trots som MP med V gjorde mot talmannen Björn söder var på en så låg nivå och det skapar inte ett bättre klimat. Bättre klimat och man löser frågor med dem problem som dem innebär. Men det har Sverige kommit så långt ifrån och det ser våra nordiska grannländer och dem vill inte göra samma misstag helt enkelt.
  • Anonym (Ramlösa)
    Donum skrev 2015-03-31 08:59:22 följande:
    Jag tycker inte att det finns någon gräns för hur mycket omvärlden ska hjälpa människor på flykt. Argumentet att "vi" ska ha det ännu bättre "först" tycker jag är rent ut sagt oanständigt.
    Det håller jag med dig om det finns inga gränser för hur mycket man ska hjälpa människor. Men det finns en gräns hur många man ta emot i ett land. Tar pengarna slut då kan man inte hjälpa någon. Man måste ha en bra balans för att kunna bidra med hjälp. Norge, Finland, Danmark går inte i Sveriges fotspår men dem hjälper och påverkar världen mot alla orättvisor. Finns olika sätt att hjälpa.
  • Anonym (Ramlösa)
    Donum skrev 2015-03-31 09:38:42 följande:
    Måste andra gå i våra fotspår för att vi ska göra vad vi tycker är rätt och riktigt?
    Nämnde Finland, Norge, Danmark då det togs upp lite tidigare i tråden.

Klar man inte måste och det är därför dem inte gör det. Man ska välja att gå i rätt fotspår, bra fortspår. 

Vad vi kanske ska göra är att se över vårat sätt att hantera och möta olika frågor.

Därav så skrev jag ovan att det kanske är på tiden att vi bjuder över våra grannar, Norge,Danmark,Finland både politiker journalister och folk. Det kan öppna för en mer rak och juste invandrar debatt,politik. Vi behöver ett bättre klimat gällande den invandrarfrågan det klimatet som råder idag är ohållbart i längden.
  • Anonym (Ramlösa)
    Donum skrev 2015-03-31 10:08:58 följande:
    Norge har jag bott i och tycker inte alls att de har en rak och schysst syn på invandring. Tvärtom, var den utbredda främlingsfientligheten och acceptansen för att tala nedlåtande om människor från andra länder en av de första saker jag reagerade på när jag flyttade dit. T ex "pakkis" hördes i var och varannan mening. Uppenbarligen var det så självklart att vara främlingsfientlig att det var okej att prata illa om "invandrare" utan att ens reflektera över huruvida mottagaren av budskapet delade den uppfattningen. Jag minns särskilt en gång när jag fikade på Frogner och jag fick höra om hur "invandrare" var så j*vliga. Jag blev helt ställd, för det innebar rimligen att det var en normal uppfattning i och med att det saknades helt betänkligheter kring att prata så med en okänd människa. Så nej, något norskt klimat i invandringsfrågan ser jag inte som eftersträvansvärt.
    Tyvärr så håller jag inte med dig i den frågan. Visst dem pratar mer öppet än i Sverige, men att ta upp enstaka fall på detta sätt ger ingenting. Finns många som  jobbar i Norge. Men oavsett ditt resonemang så kan det inte vara fel att bjuda över våra grannar, Finland, Danmark, Norge både politiker,journalister, folk och få en öppen debatt. Att tysta ner en fråga är inte alls bra. Sedan ska man ha i åtanke att det finns olika åsikter och alla åsikter måste höras. 

Det du nämner är en slags fientlighet till våra grann länder och då Norge, det löser inte en fråga, frågor ska hanteras inte handla om beskyllningar,paj kastning klart det kommer att finnas dem som yttrar sig och pratar, det gäller alla folk grupper. Du har säkert hört andra som pratat om andra och då har dem inte varit Norrmän som ex. Men det är nonsens debatt, handlar inte om enstaka fall,det handlar om en hållbar politik och där ska vi diskutera och våga diskutera öppet likt våra gannländer.
  • Anonym (Ramlösa)
    Donum skrev 2015-03-31 13:29:26 följande:
    Jag håller med om att om det blev krig i Sverige så ska givetvis de som bor i Sverige få möjlighet att få en fristad där det är fred.
    Donum ditt resonemang håller tyvärr inte, både politiskt och ekonomiskt. Det innebär bara mer problem och en drastiskt minskad kassa. Och det medför att en långsiktigt agerande mot orättvisor minskar då resurserna tar slut.

Men du vill öppna gränserna och bara ta emot tills sista kronan är slut, svårt att argumentera mot den inställningen. Jag föredrar en stabil ekonomisk politik och ett långsiktigt agerande mot krig och orättvisor.
  • Anonym (Ramlösa)
    Donum skrev 2015-04-03 07:31:19 följande:
    Jag får bara upp alla skriverier efter Skavlan sänts när jag googlar. Det här stod det om innan. Programmet spelades in i London, det skulle vara två engelsktalande gäster och Åkesson var inte bekväm med att prata engelska.
    Sanningen är nog mer den att dem skulle vara ensamma, varför? Kanske för att SVT med Skavlan hade plockat in en publik som buade ut Åkesson för att få honom ur balans. Finns olika sätt att jobba inom media. Glad Påsk
  • Anonym (Ramlösa)
    Donum skrev 2015-04-03 09:32:48 följande:
    Eller att Åkesson inte är bekväm med att prata engelska. Glad påsk!
    Det mer troliga är att det inte har med engelska att göra och du verkar inte hitta källa

Tror du SVT med Skavlan plockade in publik som skulle bua ut Åkesson för att få honom ur balans. 
  • Anonym (Ramlösa)
    Donum skrev 2015-04-03 10:29:32 följande:
    Det lär vara minst lika troligt att Åkesson inte är bekväm med engelska eftersom han har gjort bort sig på engelska förut.

Nej, det tror jag inte, men jag är fullt medveten om att allt som inte är medhåll uppfattas som mobbing av många SD-anhängare.
    Du säger att det kan bero på engelskan samtidigt som du inte tror att SVT och Skalvlan hade plockat in publik som skulle bua åt Åkesson.

Det enda jag med största säkerhet kan säga att det skulle bero på engelskan känns ganska långt ifrån den faktiska orsaken. Har man varit sjukskriven för stress och utbrändhet så kanske det finns andra och mer rimliga förklaringar än engelska eller vad säger du?. Kanske känns lugnare med två personer i studion? känns som ett mer trolig orsak, det tror jag dem flesta håller med om oavsett om man gillar SD eller inte.
  • Anonym (Ramlösa)
    Ny opinionsmätning S tappar 3% till 28,3 SD ökar 1.5% till 15.7.

Nästa siffra regeringen vill satsa 125 miljoner kr i årets budget på nyanlända. 

Folk är oroliga över den stora invandring Sverige står för samt dem stora kostnaderna med dess problem som uppstår.

För att få en mer politiskt och journalistiskt korrekt debatt där invandrar frågan vågas att hanteras och diskuteras på ett mer korrekt sätt, utan att man behöver kallas rasist eller vara rädd för karriär och rädd för att inte bli omtyckt osv. Då behöver Sverige bjuda in politiker,journalister, vanligt folk från våra granländer Norge, Finland, Danmark.

• Anonym (Ramlösa)
    Donum skrev 2015-04-11 09:19:06 följande:
    Den här totala insiktslösheten hos SD kring eget ansvar är obehaglig.
    Inte längesedan S hade olika partiledare som duggade tätt den ena efter trädde den andre i raskt takt. Partiet var i kris.

Stefan Löfven har inte lyft S i väljar stöd. S hade stora problem inom partiet och har även idag problem inom partiet.  

Finns olika problem i olika partier, samt olika ögon att se problemen
  • Anonym (Ramlösa)
    Donum skrev 2015-04-11 08:25:08 följande:
    Det larviga är att Åkesson svarade nej på frågan om SD bidrar till ett hårt klimat i politiken. Och att du tycker att Åkesson ska få stå oemotsagd i 19 minuter och inte bara 13. Varför skulle Skavlan hållit med Åkesson när han så verklighetsfrånvänt hävdar att SD inte bidragit till det hårda klimatet?

Vilken som helst annan partiledare hade svarat utifrån att klimatet är ett gemensamt ansvar. Men inte Åkesson. SD är bara utsatta och har inget ansvar.
    Man kan kalla det utfrågning istället för intervju. Sedan tycker att Skalval som programledare förlorade och Åkesson som partiledare återigen visade vilken bra talare han är, rak, snabb och han han inte ens svara på frågor innan Skavlan avbröt Åkesson. SD har ökat 1.5% till 15.7% i senaste opinionsundersökningen kanske Skavlan är en av orsakerna till ökningen?.
  • Anonym (Ramlösa)
    themia skrev 2015-04-20 12:19:21 följande:
    Ett parti som vill kalla sig seriöst röstar inte för regeringskris, man röstar på sin egen budget.
    Att avsiktligt rösta för kaos i Riksdagen visar att man inte är beredd att ta ansvar för landet och det svenska folket.

Om SD bara var ett "kalleankaparti", typ Ny Demokrati (salig i åminnelse) skulle jag inte vara orolig.
    Men SD är något annat. SD är farligt för Sverige.
    Sittandes regering är farlig för Sverige, Miljöpartiet med Vänstern har fått även Socialdemokraterna på fall. SD begärde inte mycket dem begärde att Sverige skulle minska invandringen (med all rätt), hade partier visat lite intresse av att minska flyktingpolitiken så hade SD agerat annorlunda. Dem stora förlorarna är socialdemokraterna varför? dem regerar med miljöpartiet och vänstern och det anser många som en farlig väg. Att öka invandringen när problem med kostnader är enorma och skrämmande då agerar väljare, folket att visa sitt missnöje.
Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan